כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"גזענות? לא בקרב בני התורה", זעק ראש ישיבת 'הנגב'

ראש ישיבות הנגב, הגר"י מאיר, בהתייחסות ל'פרשת עמנואל': "בג"ץ מתערב בחינוך התורני מקנאה - בחינוך הממלכתי לכל מורה יש שומר ראש שלא ייפגע על ידי התלמידים" • הנאום המלא

"גזענות? לא בקרב בני התורה", זעק ראש ישיבת 'הנגב'

"בעמנואל לא הייתה גזענות!.. כולנו יודעים היכן נמצאת האפליה האמיתית והגזענות, היא לא קיימת בקרב בני התורה". כך התבטא השבוע ראש ישיבות הנגב ומזקני ראשי הישיבות, הגר"י מאיר, שנשאל על ידי תלמידיו על פרשת עמנואל והסערה סביב מעצרם של ההורים.

הגר"י מאיר התבטא באריכות ובכאב רב אודות החלטת הבג"ץ ואמר לתלמידיו: "בג"ץ מנסה להתערב בחינוך התורני מקנאה, הוא רואה כיצד בחינוך הממלכתי כל מורה הולך עם שומר ראש כדי שהילדים לא יזיקו לו, ולעומת זאת בחינוך התורני מחנכים לכבוד ולדרך ארץ, זה חורה להם, לכן ניסו בעבר, מנסים כעת, וינסו גם בעתיד לפגוע בכל דרך שרק יוכלו בחינוך החרדי".

בשיחות פרטיות שקיימו אברכי הקהילה עם ראש הישיבה, סיפר להם על התקופה בה כיהן כראש ישיבה בקזבלנקה שבמרוקו לפני כשישים שנה. "אני מכיר היטב את הציבור הספרדי אשר גידל בני תורה לתפארת. היהדות התורנית אינה מפלה את בני עדות המזרח, ההפך המוחלט הוא הנכון".

יצוין, כי בעת קיום העצרות בי-ם וב"ב בחמישי האחרון, קיימה הישיבה עצרת חיזוק ותפילה בה השתתפו מאות מתושבי הקהילה החרדית בנתיבות, ותלמידי ישיבת הנגב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}