כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הכנסת אישרה הגשת התקציב הדו-שנתי

האופוזיצה ערכה פיליבסטר מתיש, שבסיומו עבר החוק: מליארד וחצי שקלים יוקצו להשלמת תקציבים בשנת 2012 • החוק עבר ברוב של 63 תומכים מול 32 מתנגדים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



לאחר דיונים ארוכים שנמשכו קרוב ליומיים, ומלחמת התשה שניהלה האופוזיציה בראשות סיעת קדימה, העבירה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את המתכונת הזמנית לתקציב הדו-שנתי לשנתיים הקרובות - 2011-2012, בפעם השניה ברציפות.

כזכור, כבר לפני שנתיים יזמה הממשלה העברת תקציב דו שנתי, כאשר החיסכון מתבטא בתחומים רבים, מעניק יציבות למשק, ומונע סחטנות פוליטית מדי שנה.

יחד עם זאת, כדי לחפות על החסרונות בתקציב כזה, ובפרט החסרון המרכזי של חוסר עדכון תקציבי, סיכמו שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שהממשלה תקצה סכום של כמליארד וחצי שקלים שיותאם להשלמת תקציבים חסרים לשנת 2012.

באופן חריג איימה האופוזיציה כי תעתור לבג"ץ בנושא בדרישה לבטל את התקציב הדו שנתי במידה ולא יעבור ברוב מיוחס של 61 חברי כנסת, היות ומדובר בתיקון של חוק יסוד, איום שנענה בתגובות חריפות מפי שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ועדת הכספים. למעשה עבר החוק ברוב של 63 תומכים מול 32 מתנגדים, כך שלמעשה לא תוגש עתירה בנושא לבג"ץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}