כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בוקר של אחדות • הסיפור מאחורי הקלעים

מי עלה לביתו של אלי ישי בשעת לילה מאוחרת? • למה דלקו האורות בבית השר יעקב נאמן עד לפנות בוקר? • ומדוע קיבל פרוש בקבוק יין מהאדמו"ר מסלונים? • הלו"ז של האסירים: ממעשיהו לבני ברק וירושלים • האדמו"ר מסלונים נפגש עם הגר"ע יוסף • כל הפרטים והמסמכים

יזם. האדמו"ר מסלונים
יזם. האדמו"ר מסלונים

ברינה יקצורו: 10 ימים מאז נכנסו למאסר, ושעות ספורות לפני הדיון שאמור היה להחריף את הסנקציות המוטלות על ההורים הסרבנים - הצליחו הצדדים היריבים ב'פרשת עמנואל' להגיע לפשרה.

שושבין ההסכם, בניגוד למה שמפורסם בשעות אלו בכלי התקשורת, הוא דווקא האדמו"ר מסלונים. אמש (מוצ"ש), סמוך לחצות הלילה, עלו לביתו של שר הפנים אלי ישי, הממוקם ברחוב קצנלבוגן בשכונת הר נוף בירושלים, שני חובשי שטרימלעך סלונימאים.

האחד ענה לשם יוסי דייטש. השני הוא בנו של האדמו"ר, המשמש כראש ישיבת סלונים.

בכיסם היה מונח הסכם שנכתב בהוראתו הישירה של האדמו"ר. ההצעה הייתה אותה הצעה שהתקבלה בסופו של דבר, בה נאמר כי התלמידות - מהמגמה החסידית והכללית - ילמדו במסגרת ימי עיון במשותף, מבלי שיחזרו לספסל הלימודים הרגילים. אליהן, כך סוכם, יצטרפו גם תלמידות בית ספר 'מעיין החינוך התורני' בעמנואל.

השניים ביקשו מאלי ישי לפעול שהגר"ע יוסף יחתום אף הוא על המסמך, אותו יגישו לבית המשפט העליון בשעות הבוקר, עם פתיחת הדיון. לאחר שעתיים מתוחות, חזר אלי ישי עם התשובה: הגר"ע יוסף הסכים לחתום על המסמך. יש פשרה.

לאורך כל הערב עודכן סגן שר החינוך, מאיר פרוש, בנעשה, ואף הציג מספר תיקונים למסמך המתהווה.

בשעות הבוקר המוקדמות, שעה קלה לפני שהצדדים יצאו אל בית המשפט, ביקש האדמו"ר מסלונים שגם בנות חב"ד הלומדות במוסד נפרד בעמנואל, יצטרפו לימי העיון, עם יתר תלמידות בתי הספר. הסיבה לדרישה החדשה הייתה בכדי להביא לאחדות בעיר עמנואל, המפולגת והמשוסעת.

האדמו"ר, שקיבל פניות רבות בימים האחרונים שטענו, כי נוצר שסע בעיר, אותו יהיה קשה לאחד, הבין כי ימי העיון חייבים להיות מאוחדים לכל תלמידות העיר.

ח"כ פרוש שעודכן על הדרישה החדשה, יצר קשר עם חבר מועצת עמנואל מטעם חב"ד, אפרים מלוב, האחראי על מוסדות חב"ד בעיר. האחרון השיב מיידית כי יפעל לאחד גם את בנות חב"ד עם יתר תלמידות בתי הספר.

הבוקר שוחח ח"כ מאיר פרוש עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטין, וביקש ממנו שיפעל כי הפרקליטות תאשר את ההסכם ותסיר את המכשול האחרון, לפני סיום הפרשה.

לאורך כל שעות הלילה ישבו יואב ללום ועורך דינו אביעד הכהן, יחד עם שני עסקנים בכירים מחסידות סלונים, בביתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, וגיבשו הסכמה גם מצד זה.

וכך, קמה הבוקר היהודת החרדית, לבוקר של שלום.

בשעה האחרונה, נכנס ח"כ מאיר פרוש לביתו של האדמו"ר מסלונים וקיבל ממנו בקבוק יין כאות הערכה על פועלו בפרשה האחרונה. האדמו"ר ביקש מפרוש שיחל לפעול לפתיחת מוסד פטור לקראת השנה הבאה, בכדי שהמראות אותן חווינו בחודשים האחרונים לא יחזרו על עצמם.

בשעה 12:00 התכנסה מועצת אגודת ישראל לכינוס חירום, בכדי לדון בחגיגות שיערכו לכבוד האסירים המשוחררים.

לפי התכנית - אותה דחה האדמו"ר מסלונים - היו אמורים האסירים להגיע לכיכר השבת, לחגיגות בהשתתפות המונים. תחת זאת הוחלט על התכנית הבאה:

האסירים ייצאו ממעשיהו - לשם הגיעו לאחר ביקור מיוחד אצל הגר"ע יוסף, שאף נשא בפניהם שיחה מיוחדת - לסבב בבתי גדולי ישראל בבני-ברק, ויתקבלו אצל הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י לפרקוביץ, והגר"נ קרליץ.

משם ייצאו לירושלים - וישתתפו ב'טיש' מיוחד שיערוך לכבודם האדמו"ר מסלונים.

בצהריים התקיים מפגש מעניין לא פחות בין האדמו"ר מסלונים לבין הגר"ע יוסף, בביתו של הגר"ע ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף. בפגישה השתתף גם מי שהניע את גלגלי המאבק והיה מששובני הסכם הפשרה - ח"כ מאיר פרוש.

וכשיש הישג - יש קרבות על הקרדיטים. אלה, כך נראה, רק החלו, ובטוח שבמאמצי הפשרה היו מעורבים עוד רבים וטובים.

ועל כולם סלחו לנו מחלו לנו. מי שחושב ששמו הושמט, יכול להוסיף, באמצעות מערכת התגובות, את שמו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}