כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דרמה: יש פשרה בעמנואל - ההורים שוחררו

שופטי בג"צ קיבלו הפשרה החדשה: שתי המגמות, יחד עם בנות 'מעיין החינוך התורני' וחב"ד, יגיעו לימי עיון וכנסים משותפים • כל בנות עמנואל התכנסו הבוקר בבית ספר • השופט לוי אמר: "נסחו הודעה שאתם מצייתים לפסק הדין" - וההורים הסכימו • תמונות מבית המשפט • בלעדי: צילום ההסכם החדש

האסירים בבית המשפט, עם שומריהם.  צילום: יצחק לב ארי
האסירים בבית המשפט, עם שומריהם. צילום: יצחק לב ארי

סוף טוב לפרשת עמנואל: בית המשפט העליון קיבל הבוקר (א) את הצעת הפשרה החדשה, שדבר קיומה נחשף הבוקר לראשונה ובלעדית ב'בחדרי חרדים'. במסגרת הפשרה, שגובשה בין נציגי ההורים של בית הספר בית יעקב בעמנואל לבין עמותת נוער כהלכה, ישובו הילדות לשלושה ימים משותפים של כנסים, הרצאות וימי עיון.

על פי הפשרה, התלמידות ישובו לבית הספר, בו ייערכו בימים הקרובים, עד תום שנת הלימודים, כינוסים, הרצאות וימי עיון בנושא אהבת ישראל. תלמידות שתי המגמות ישבו יחד, ויאזינו לרבנים מכל החוגים שישאו בפניהן דברי חיזוק והתעוררות.

על פי ההסכם, גם תלמידות רשת החינוך 'מעיין החינוך התורני' וחב"ד הלומדות בעמנואל, יגיעו למקום ויחברו לתלמידות 'בית יעקב' עד תום השנה - סיכום שהתאפשר הודות לאישורו של יו"ר ש"ס אלי ישי.

כצעד בונה אמון, התכנסו כבר הבוקר כל בנות בתי הספר בעמנואל - המגמה החסידית, הכללית, חב"ד ומעיין החינוך התורני - בבית ספר המריבה.

את הרעיון המקורי הציע אריה דרעי, שעוד קודם כניסת ההורים לבית הסוהר הציע שהתלמידות ישהו במסגרת קיטנה, אלא שבלהט הרוחות הרעיון לא הצליח לרקום עור וגידים.

במסגרת ההסכם, מושכים נציגי העותרים את כל העתירות מבית המשפט, שני הצדדים יתחייבו להפסיק את המחלוקת, חסידי סלונים יצהירו מצידם שהם מתנגדים למחיצות בבית הספר, ונציגי נוער כהלכה לא יתנגדו להפיכתו למוסד פטור בשנה הבאה.

"שני הצדדים מסכימים לכך שחובה לקבל למוסדות החינוך אך ורק על רקע דתי", נאמר בהסכם.

עם תחילת הדיון בבית המשפט הוצגה הפשרה - והשופטים יצאו להתייעצות. אחר-כך שבו אל אולם בית המשפט, והכריזו על הפסקה של חצי שעה, כאשר במקביל האסירים - שהובאו מבית הכלא מעשיהו - הוצאו אל מחוץ לאולם.

בתום ההפסקה שבו השופטים והכריזו: אנו מקבלים את הפשרה ומורים לשחרר את ההורים לבתיהם.

במהלך הדיון ביקשו השופטים אדמונד לוי וחנן מלצר לחדד, כי על נציג ההורים להודיע שהפשרה היא במסגרת מילוי פסק הדין שניתן על-ידי בג"ץ. נציג ההורים הסכים, ובסיום הודיעו נציגי הפרקליטות כי גם הם מסכימים ומאשרים כי יש בכך למעשה, קיום פסק הדין.

השופט לוי הבהיר כי הדבר החשוב לו ביותר, הוא שיהיה ברור שפסק הדין אכן קויים: "נסחו לי הודעה שאתם מצייתים לפסק הדין. זה מאד פשוט. ירצו, ילמדו תורה, ירצו, ילמדו מקצועות אחרים. כולנו עוסקים בקירוב לבבות, אבל אני רוצה אמירה שבמדינה דמוקרטית היא מובנת מאליה".

גם לבקשתו של זו של השופט לוי נענו נציגי ההורים, ובלבד לגמור את הפרשה.

עם קבלת ההסכם, שוחררו כל ההורים ממאסר, ומאות איש החלו לזרום לכיוון בית המשפט העליון בירושלים, שם נישאים האסירים על הכתפיים בשירה וריקודים.

2000 שוטרים ולוחמי מג"ב שהובאו היום אל בית המשפט העליון והפכו את כל האיזור ליעד מבוצר, מחשש למהומות, נותרו מחוסרי עבודה.













































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}