כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

באו בלילה: כך נגנב הקרדיט מאדריכל הפשרה בעמנואל • בלעדי

לפני שבועיים הציע אריה דרעי את הפשרה שזכתה היום לאישור בג"צ • כעת, כשסאגת עמנואל מאחורנו - יצאו כתבי 'בחדרי חרדים' לברר: כיצד נגנב ברגע האחרון הקרדיט ממי שהוביל את הפשרה לכל אורכה • וגם: למה סירב האדמו"ר מסלונים להצעה הנוכחית ביום שישי האחרון

לקחו לו את החגיגה. דרעי
לקחו לו את החגיגה. דרעי

מלחמת הקרדיטים שהחלה מיד עם החלטת בג"צ, וצוברת תאוצה בשעות האחרונות - מצליחה לטשטש את העובדות הבסיסיות. הסאגה העמנואלית מאחורינו, וטוב שכך, אבל בשעות בהן עושים האסירים את דרכם מירושלים לבית הכלא 'מעשיהו', בכדי לאסוף את החפצים מתאי המאסר, כדאי להציב שוב את השתלשלות העניינים, שבסופם הגיעה הפשרה המיוחלת.

מה שנראה היה בעיני כולם כמבוי סתום, נראה היה בעיני איש אחד כסדק במנהרה שחורה, עמוסה בדעות קדומות ובשרירים שהתנפחו בדרך לבית המשפט.

לאיש הזה קראו: אריה דרעי.

לפני שבועיים, יממה לפני עצרת הענק, הציע דרעי רעיון לפשרה. היו שבחרו לראות ברעיון ("שיישבו שבועיים בקייטנה ביחד"), ניסיון פופוליסטי, שמטרתו לגרוף קולות עתידיים למפלגה שטרם נולדה. אך דרעי, כמו שרק דרעי יודע, החל לגלגל את הרעיון, שזכה לתמיכת חוגים נרחבים בציבור החרדי.

לא מעט אנשים התגרדו בכל חלקי גופם, משובו של דרעי לזירה.

הסקר בערוץ 2, לפיו מקבל דרעי 7 מנדטים באם יפתח מפלגה, לבטח לא תרם להרגיע את הגירודים העצבניים בבתים רבים בשכונת הר נוף בירושלים. הראיונות המבריקים שהעניק לכלי התקשורת, ומיצובו כ'מפשר הלאומי', הצליחו להרגיז לא מעט אנשים, ביניהם כאלה שפתחו אוהל לאות מחאה.

אלא שלצד הראיונות לכלי התקשורת והרגעת הרוחות, המשיך דרעי להוביל את מהלך הפשרה. ההסכם שגיבש, שנרקח בשעות לילה מאוחרות במשרדי עו"ד רם כספי, זכה לתמיכה נלהבת מהאדמו"ר מצאנז, שמינה את הדיין ר' יענק'ל כהן לנציגו האישי בוועדת הגישור שתתכנס. דרעי הביא את הגר"ד יוסף, שנהנה מתמיכה בחלקים רחבים בציבור החרדי, והשלישי היה עו"ד רם כספי, המביא עמו נסיון משפטי עשיר ויכולת גישור מוכחת באין-ספור מקרים.

עם ההסכם הזה - שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - הגיע דרעי אל האדמו"ר מסלונים. "רב'ה", אמר דרעי, "בא נחתום על זה ונגמור את הסיפור".

האדמו"ר הסכים, והמהלך יצא לדרכו.

אלא שעורך הדין רם כספי הזהיר את הגורמים הנוגעים בדבר: בית המשפט לא יקבל את ההסכם. השופט לוי ידרוש את מימוש גזר הדין, הוא לא מעוניין שמגשרים יחליפו את בית המשפט.

דרעי שמע, והגה את הרעיון ההתחלתי עם מעט שיפורים. בשיחתו עם האדמו"ר מסלונים הוא אמר: "נעשה למשך שלושה ימים מעין ימי עיון שיעסקו באהבת ישראל, שם ילמדו כל הבנות מעמנואל, ובא לציון גואל".

האדמו"ר הסכים לרעיון, אך לא רצה שהדבריפ יוצגו כניצחון של בית המשפט. "קודם שבית המשפט יקבל את הצעת הגישור, ואז נציע מצדנו את ימי 'אהבת ישראל'", אמר האדמו"ר.

רם כספי לא נתן לכך הרבה סיכויים, אך ההצעה נשלחה לבית המשפט, תוך שהמבקשים שותלים רמזים עבים, בדבר קיום צו בית המשפט כבר ביום ראשון. אלא שכצפוי וכפי שהזהיר כספי, החליט בית המשפט לדחות את הצעת הגישור, ודרש את קיום פסק הדין במלואו.

לאחר שלא נותרה ברירה, הסכים האדמו"ר להציג ביום ראשון את ההצעה, לפיה ילמדו כל הבנות בעמנואל במסגרת ימי עיון.

אלא שכאן נכנסו הפוליטיקה והכיתתיות לשחק את המשחק המכוער. במקום שיחזרו לדרעי, ויתנו לו לבצע את מה שעמל עליו ימים ארוכים, החליטו בסלונים להעניק את זר הפשרה לגורמים אחרים, וסיבותיהם עמהם.

יש מי שמוכן להישבע כי שמע גורמים ב'שלומי אמונים' אומרים: "למה שניתן לדרעי את הניצחון? עדיף לנכס את זה לעצמנו!", אנחנו מעדיפים שלא להאמין, ולא להציב את העד בפני שבועה. מה שבטוח: רואים כי בסופו של דבר הצעת הפשרה, שהיו שהעדיפו לגחך על תוכנה - התקבלה במלואה, ועל כך מגיע למי שמגיע, התודה.

בסופו של יום, גם בית המשפט, החזיר את הצעת הגישור למקומה.

המגשרים בפרשה יהיו: הגר"ד יוסף, הגר"ד כהן, ועו"ד רם כספי, בדיוק כפי ההצעה הראשונית.

האם עצרת הענק, כליאת האבות על כל המשתמע מכך הייתה מחוייבת המציאות?

אם תשאלו את דרעי - התשובה שלילית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}