כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האדמו"ר מקרטשניף: אפליות? עלילה! • צפו

"האירוסין בין חתן אשכנזי ת"ח, לבין ילדה שאני לא יודע מה בדיוק ארץ המוצא שלה, אבל בטח לא מרומניה, מעידים יותר מכל שמעלילים עלינו עלילות שפלות" • האדמו"ר מקרטשניף בשמחת האירוסין של בת הרב נעימי מעמנואל • וידאו בלעדי

כ"ק האדמור מקרעטשניף
כ"ק האדמור מקרעטשניף



דברי האדמו"ר, בתרגום חופשי:

"אצלנו לא מסתכלים היכן נולדה הסבתא. אנחנו במוסדות שלנו ברחובות, הכוללים ת"ת, ישיבה, בית ספר וסמינר, מקבלים כל אחד שמוכן ללמוד בחינוך שלנו. עוד כשאבי זצוק"ל הקים את המוסדות, הוא דאג לקרב ולקבל כל אחד שהסכים ללמוד בחינוך שלנו, וממש לא היה חשוב מה המוצא שלו.

"למדו אצלנו ברבות השנים כל בניו של הרב מזרחי ז"ל ושל הרב מחפוץ, ועוד רבים אחרים. גם היום לומדים אצלנו גם מעדות המזרח.

"יש לצערנו מי שרוצה לגרום לפילוג בעם, ולכן הם משסים אותנו זה בזה. נכון, לצערנו יש אנשים שלא מקבלים כל אחד, אבל זה מיעוט שלא מעיד על הכלל.

"האירוסין היום בין חתן אשכנזי תלמיד-חכם, לבין ילדה שאני לא יודע מה בדיוק ארץ המוצא, אבל הוא בטח לא מסיגעט ברומניה, מעידים יותר מכל שמעלילים עלינו עלילות שפלות. זה שבדיוק בזמן הזה, כשהאירוסין נקבעו מראש, היה צריך האבא לצאת מבית הסוהר על מנת להשתתף בשמחה, מעידים יותר מכל שאין כל אפליה.

"אנחנו יודעים שיש לא מעט אנשים מעדות המזרח שמתנהגים בצניעות יותר מאנשים מעדות אחרות, ואין לנו כל בעיה איתם, אלא ההיפך...

"האירוסין היום זו ההפגנה הכי משמעותית שיכולה להיות, והיא מועילה יותר מכל הפגנה אחרת. זוהי הפגנת אחדות...

"גם בין הונגרים לפולנים יש מנהגים שונים, אבל האם זה אומר שמדובר באפליה? ממש לא. יש הבדלים. מה שהיה חשוב זה שעוד יהודי ילמד כמו שצריך בחינוך טהור. לא משנה כלל מה ארץ המוצא? שזו תהיה בעיה? להיפך.

"היו כאלו שלא אהבו את זה שהלכנו יחד עם ש"ס בבחירות לעיריית רחובות ושהעמדנו ראש עיר מזרחי, אבל האם המוצא אמור להפריע? לא היה לי לרגע שיקול דעת מה עדיף - אדם שלא שומר תורה ומצות וחלילה לא לבחור במישהו בגלל מוצאו, והרבה ביקורת קיבלנו על זה.

"אני יודע באופן אישי על המון אנשים שהגר"ע יוסף קירב לתורה ולמצוות. באים רשעים שרוצים להתערב לנו בחינוך, במקום שיתעסקו בשחיתויות ובבעיות שלהם הם באים ומטיפים לנו. זה לא קשור אליהם. אין להם מה להתעסק בחינוך שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}