כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

איך תרמה זיעתם של בחורי הישיבה לאסירי עמנואל?

הזיעה ניגרה ממצחיהם של תלמידי ישיבה חסידית לצעירים בעיר בני ברק • המזגנים לא פעלו, והאורות כבו • איך קשור כל זה לפרשיית עמנואל? • וגם: על מה נאם המשגיח? • כל הפרטים

בחורי ישיבה במהלך לימוד. צילום ארכיון
בחורי ישיבה במהלך לימוד. צילום ארכיון

פרשת עמנואל נמשכת: ישיבה קטנה של אחת החסידויות המוכרות המונה 120 בחורים צעירים החליטו לקחת את ההזדהות עם האסירים והאמהות צעד אחד קדימה, לאחר דבריו של המשגיח הצהריים (ג') בפתח סדר ב' החליטו לנתק את החשמל כולל את המיזוג בישיבה כאות הזדהות עם ההורים.

בחורי הישיבה לא הבינו את פשר כניסתו של המשגיח להיכל הישיבה בתחילת הצהריים, משגיח הישיבה החליט כי הוא רוצה לנאום כמה מילים בעקבות הפרשה שמסעירה את הציבור החרדי, בטענה כי א"א גם בישיבה חסידית לעבור על הדברים בשתיקה.

במהלך דבריו הבהיר המשגיח לבחורים כי אסירי עמנואל הם שלוחי עם ישראל, ולכן חובת הציבור להראות את שותפותו בצערם ובכאבם של אותם הורים.

אי לכך בהחלטה ספונטאנית שנפלה בראשו של המשגיח הבוקר, הוחלט בישיבה לנתק את החשמל כולל את המיזוג אוויר למשך כל שעות אחה"צ לכל הפחות עד לסוף סדר שני בישיבה.

בהנהלת הישיבה סבורים ובטוחים כי הצעד ההזדהות הוא צעד נכון, ויגרום במובן מסוים לבחורים להבין את המשמעות של העניין ומאסר האבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}