כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שערוריה: המסמך שבג"ץ לא רוצה שתראו

לאחר זעזוע ציבורי נרחב, שחרר בג"ץ את הרב מעמנואל שרעייתו הפילה, והתחננה שישהה לצידה בשעות הקשות • הזשופטים האשימו את העו"ד מגיש הבקשה, "מחמת שגגתו בניסוח הבקשה" • לידי 'בחדרי חרדים' הגיע נוסח הבקשה המלא • האם הוא לא מנוסח ברור? קראו ושפטו

בדרך לכלא.  אילוסטרציה
בדרך לכלא. אילוסטרציה

הלחץ התקשורתי עשה את שלו. השופטים נבהלו מהזעזוע הציבורי לנוכח אטימותם חסרת הגבולות ורוע הלב הגלום בהשארת בעל שאשתו הפילה את עוברה בין הסורגים – והשפיות חזרה להיכל השן שגילה בימים האחרונים שיאים בלתי מוכרים של אטימות.

המדינה כולה געשה אמש לנוכח אטימות בג"ץ, שנחשפה ב'בחדרי חרדים'. בדיון שנערך בבג"ץ אתמול (ג), סירבו השופטים לכבד את בקשת השחרור של אחת הדמויות הרבניות ביישוב עמנואל הכלוא במעשיהו, בשל העובדה כי רעייתו, אם ל-12 ילדים, אמורה לעבור הפלה דחופה ב'מעייני הישועה'.

לדברי רופאיה, ההפלה נגרמה כתוצאה מלחץ נפשי קשה בו היתה נתונה בעת האחרונה, נוכח ההחלטה לכלוא את בעלה ואותה בבית הסוהר, באשמת ציות לרבותיהם.

אלא שבג"ץ הוכיח אכזריות בלתי נתפסת, כאשר סירב להיענות לבקשה. הנימוק, כפי שהוא מופיע בהחלטת בג"ץ: בקשתו של פלוני לשחררו עד היום בשעה 10:00 שוב אינה טעונה הכרעה, מאחר והיא הגיעה לידינו רק היום בשעות הבוקר".

האב ההמום, קיבל את החלטת בג"ץ בצורה קשה, ונתקף הלם לנוכח שיאי האטימות הבלתי מוכרים. בקשתו להשתחרר באה לנוכח תחנוניה של אשתו, אם ל-12 ילדים, שרצתה שבעלה ישהה לצידה בשעתה הקשה ביותר.

הדברים פורסמו, וכל כלי התקשורת בארץ סיקרו את העניין. גם כלי התקשורת הכלליים, לא יכלו להתעלם מהאטימות שבדבר.

שופטי בג"ץ, שככל הנראה נבהלו מהזעזוע הציבורי והבינו כי הלכו רחוק מדי, הוציאו היום החלטה חדשה, והורו על שחרור הבעל האומלל.

אלא שבג"ץ בחר שלא להודות בטעותו הטראגית, והחליט להטיח את האשמה בפרצופו של העו"ד שהגיש את הבקשה מטעם האב. "הוא לא התנסח טוב", הסבירו השופטים.

"העולה מהאמור הוא, כי אם לא עמד האב לצד רעייתו בשעתה הקשה, היה זה מחמת שגגה של בא-כוחו בניסוח הבקשה", כתבו השופטים בהחלטתם הערב.

השופטים נעלבו מפרסום הפרשה השערורייתית בכלי התקשורת, וכתבו: "נדמה כי מי שטרח לפרסם פרשה זו בכלי התקשורת, היה מיטיב לעשות אם היה מביא את העובדות האמורות לאשורן, כדי למנוע השתלחות נוספת בבית המשפט".

לנוכח האשמה זו, פנה 'בחדרי חרדים' לאחד מעורכי הדין שהיו מעורבים בהעברת הבקשה הלילית הדחופה לבית המשפט.

העו"ד שמע על ההאשמה מ'בחדרי חרדים', ולא ידע את נפשו. הוא התפלץ לנוכח דברי בג"ץ.

"בג"ץ מטעה במצח נחושה", קובע העו"ד. "הבקשה היתה מאוד מפורטת ומאוד מנומקת. היא היתה מגובה במסמך רפואי מנומק שהבהיר בפרוטרוט את האירוע".

בבקשה אותה הגיש עו"ד משה מורגנשטרן לבג"ץ, ושעליה כתבו השופטים כי ניסוחה לא היה ברור, היה כתוב כך:

"ביום 17.6.08 נאסר המבקש, וזאת על פי החלטת בית המשפט העליון במסגרת תיק זה.

"הערב הובהלה רעייתו של המבקש לבית החולים מחמת דימום בהריון, ונקבע כי עליה לעבור הפלה בשעות אלה. רעייתו של המבקש מבקשת ומתחננת כי בעלה יעמוד לצידה בשעה קשה זו. מצורף בזאת אישור רפואי.

"בנסיבות אלה, מתבקש בית המשפט הנכבד לשחרר את המבקש מהמאסר וזאת במהלך הלילה, עד מחר בבוקר, כדי שיוכל לעמוד לימינה של אשתו בשעה קשה בה היא נמצאת.

"ויודגש, כידוע היטב, מדובר במאסר אזרחי, כך שאין כל חשש למסוכנות או חשש אחר בשחרור המתבקש. אשר על כן, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על שחרור המבקש בדחיפות וזאת עד למחר בבוקר בשעה 10.00, עת הוא יתייצב בבית המעצר. ניתן להשיג את החתום מטה בשעות הלילה במספר דלהלן".

"אל הבקשה המפורשת צורף מסמך רפואי בו מתואר בצורה הברורה ביותר מצבה הרפואי של האשה", מספר העו"ד ל'בחדרי חרדים'. האישור הרפואי כמובן לא יפורסם, מטעמי חיסיון רפואי וצנעת הפרט, אולם הציטוטים מתוכו אינם מותירים מקום לספק. באישור מתואר, במונחים רפואיים ברורים, את מצבה הסבוך של האישה, ומודגש כי מדובר בהרדמה כללית וטיפול קשה.

למסמך הרפואי צורפו תיאורים חמורים המעידים על חומרת האירוע. מצבה הרפואי המסוכן, והחמור שבעטיו הוכנסה לטיפול הרפואי ותוכנו הברור והמפורט מאוד, בעברית, שנכתב על ידי רופא בית החולים צורף לבקשה, המופיעה בתחתית כתבה זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}