כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רביץ לללום: אל תתערב בענייני החינוך בביתר • חשיפה

"המצב הוא שאתה דוחף ידך גם בביתר, ומנהל מלחמות נגד בית הדין של העיר, דבר שגורם לנו להבין שאתה לא מחפש את פתרון העניין, אלא מחפש להכפיש ולהילחם בגדולי הדור ובציבור החרדי האשכנזי בארץ"

משמאל, יצחק רביץ
משמאל, יצחק רביץ

פניות רבות נשלחות מצד גורמים וגופים בציבור החרדי בנושא פרשת הבנות מעמנואל, אל העותר לבג"ץ יואב ללום. גם הרב יצחק רביץ, יו"ר דגל התורה וחבר מועצה בעיריית ביתר עלית, שיגר מכתב חריף לללום, כשהוא כותב על חומרת העניין בפנייה לבג"ץ ובעיקר על ניסיונותיו להיכנס למערכה חדשה נגד האפליה בעיר ביתר עלית.

וכך כותב רביץ:

לכבוד
מר יואב ללום
עמותת "נוער כהלכה"

שלום רב.

בימים האחרונים התראיינת לכמה כלי תקשורות, ואמרת שכל בקשתך היא שרבנים הם אלו שיחליטו על גורל הבנות האם הם ראויים להתקבל לבית הספר או לא. ועל כן חשוב לי מאוד להציג בפניך את הדברים הבאים:

1) מנהלי ומנהלות בית הספר הינם אנשים מסורים ואחראים וההחלטות שלהם על קבלה או אי קבלה של תלמידים מגיעות אחרי שיקול דעת אחראי ולאחר לקיחת כל הנתונים בחשבון, הם ורק הם מתוך ניסיונם יכולים להחליט מי ילמד בבית הספר, ולא אתה יואב ללום תעיז להטיף להם מוסר.

2) אני קובע מתוך ידיעה ברורה שקרוב למאה אחוז של הבעיות הקשות שקיימות בבתי ספר, מקורם בילדים שמראש לא התקבלו ורק לאחר לחצים שהיו על המנהל או המנהלת הם התקבלו, יש לקבל את הדברים שלמנהלים יש את האינטואיציה המתאימה לקבוע מי יכול להתקבל ומי לא, וזאת בהכירם ובידעם את מכלול התנאים והאופי של בית הספר.

3) כל אדם יכול לטעות וגם מנהלי בתי הספר שעושים עבודת קודש במסירות יכולים לטעות, ואכן במקרים אלו אכן ראוי שמי שיחליט אלו רבנים יראי ה', ישרי דרך, נטולי אינטרסים.

4) בביתר עילית קיים בית דין כבר כ-8 שנים, ולפני כ-5 שנים בית הדין לקח על עצמו ביוזמתו של ראש העיר הקודם הרב יצחק פינדרוס, גם את הטיפול בכל הילדים שנשארים ללא מסגרת לימודים, בית הדין גלוי לכל והדיונים בענין מתנהלים בכבוד ראש, כפי שמתנהלים בבית הדין דיונים בכובד ראש בשאר הנושאים. והם מקבלים החלטות אך ורק לאחר שמיעת כל הצדדים ולאחר שמובאים בפניהם כל הנתונים. בית הדין מוציא החלטות, לעיתים בכתב ולעיתים בעל פה, כל זאת לפי הענין ולפי שיקול דעתם.

5) אם אכן כנים דבריך שכל מה שאתה מחפש זה את פתרון הענין, הנה בביתר יש בדיוק, אבל ממש בדיוק את המודל שאתה מדבר, בית דין קבוע ומסודר עם מזכירות פעילה ונגישה, ועל כן אנו מצפים ממך שתפסיק מיד להתערב בענייני החינוך בביתר. מצופה ממך שמי שפונה אליך מביתר תדחה אותו על הסף ותשלח אותו לבית הדין, ותפסיק להתחכם ולבזות את בית הדין.

6) לצערנו היום המצב הוא שאתה דוחף ידך גם בביתר, ומנהל מלחמות נגד בית הדין של העיר, דבר שגורם לנו להבין שאתה לא מחפש את פתרון העניין, אלא אתה מחפש להכפיש ולהילחם בגדולי הדור ובציבור החרדי האשכנזי בארץ.

בברכה
יצחק רביץ
יו"ר דגל התורה
ביתר עילית

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}