כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המדינה לבג"ץ: אל תפגעו בשלום הילדים!

לפני הדיון בבג"ץ שיגר משרד הרווחה לשופטים מכתב וביקש להפעיל את השכל הישר ואת החמלה האנושית • "מאסר שני ההורים במקביל - אירוע טראומטי לילדים, ונזק בלתי הפיך!" • פרסום ראשון

רחמו עליהן. הילדות מעמנואל ואימותיהן.צילום:עזרא לנדאו
רחמו עליהן. הילדות מעמנואל ואימותיהן.צילום:עזרא לנדאו

בצעד נואש של הרגע האחרון, רגע לפני ששופטי בג"ץ מחליטים לגזור את גורלן של האימהות מעמנואל, פונה פקידת הסעד הראשית במשרד הרווחה אל בית המשפט העליון, ומתחננת: אל תפגעו בשלום הילד. מאסר האימהות עלול לגרום לנזק נפשי וגופני בלתי הפיך לילדים הרכים.

משרד הרווחה, הגוף האחראי על שלומם של ילדי ישראל מטעם המדינה, מנסה לפנות לליבם של שופטי בג"ץ, באמצעות חוות דעת מקצועית לפיה הצעד אותו שוקל בג"ץ לעשות, קרי: מאסר שני ההורים בו זמנית, עלול ליצור משקעים נצחיים בקרב למעלה ממאתיים ילדי ההורים הנאשמים בביזיון בית המשפט, עקב התעקשותם לתת לבנותיהם את החינוך אותו הם רואים לנכון.

במכתב שנשלח ממשרד הרווחה כעשר דקות לפני תחילת הדיון הגורלי בבג"ץ, המתקיים בדלתיים סגורות, כותבת פקידת הסעד הראשית, חנה סלוצקי:

"הריני מציינת את דעתי, לפיה מאסרם של שני ההורים יחדיו עלול לגרום שבר לרצף חייהם של הילדים. הילדים יפסיקו את שגרת חייהם, וייאלצו להתפזר לבתים אחרים ללא דמות הורה שכה חשובה ליציבות הרגשית שלהם.

"הרחקת והיעלמות פתאומית של שני ההורים יחדיו, עלולה להיתפס על ידי הילדים כאיום ממשי על שלומם הגופני והנפשי", כותב משרד הרווחה לבג"ץ. "כתוצאה, יחוו הילדים אירוע טראומטי אשר עלול לתת את אותותיו במהלך חייהם.

"הדאגה הרבה של הילדים להורה ההולך למאסר, עלולה לגרום לילדים רגשות אשם, כי אולי בגללם ההורים נאסרו", מציינת פקידת הסעד, בניסיון נואש של הרגע האחרון.

"ניתוק הקשר באופן פתאומי, יגרם לתחושת נטישה, אשר אותותיה עלולות להיות חמורות מאוד להשפעתם על הקטינים".

פקידת הסעד הראשית מציינת כי "במקרים בהם טיפלתי במהלך השנים, גם במשפחות שעברו על החוק שהיה בהם ליקוי בתפקוד ההורי, נעתר בית המשפט להמלצתנו שלא לעצור את שני ההורים בו זמנית.

"מתוך דאגה לשלומם הגופני והנפשי של הקטינים, דעתי המקצועית והמלצתי הן, שלא לאסור את האימהות במקביל למאסר האבות".

"חנה סלוצקי, פקידת סעד ראשית, משרד הרווחה".

המכתב נשלח לבג"ץ דקות אחדות לפני פתיחת הדיון הגורלי, מתוך תקווה כי השכל הישר והדאגה לשלום הילדים, תגבר על רגשות הנקם של שופטי בג"ץ, הזועמים ומחוממים על ההורים, עקב הביזיון הרב והשחיקה הגדולה שנוצרה במעמדם במהלך השבועות האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המכתב יצא לדרכו בהשתדלותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שלחץ על משרד הרווחה להביע את דעתו המקצועית לבג"ץ, ללא היסוס, ומבלי לעשות שיקולים ציבוריים כאלה ואחרים. "טובת הילדים ורק היא, אמורה לעמוד לנגד עיניכם", אמר ליצמן לפקידת הסעד, והבוקר, רגעים לפני פתיחת הדיון, התקבל אישור ממזכירות בית המשפט העליון, לפיו התקבל המכתב שעשוי לשנות את החלטתם הצפויה של שופטי בג"ץ.

בדקות אלו אמור להיפתח הדיון בעניינן של האימהות מעמנואל, אשר ברגע האחרון לא התייצבו למאסר, כפי שהוטל עליהן. בשבוע שעבר הן ביקשו לדחות את מאסרן עקב נסיבות אישיות, ובית המשפט דחה פעמיים את ההחלטה בעניינן.

הדיון, שהתקיים בדלתיים סגורות, בנוכחותן של האימהות ובאי כוחן, ובנוכחותו של העותר שהביא לפקודת מאסרן ומאסר בעליהן, יואב ללום ובאי כוחו - הסתיים בערך בשעה 11:20. החלטת השופטים תינתן מאוחר יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}