כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השקר אין לו רגלים, אבל יש לו דוברים • דעה

ש"ס היחידה שהעניקה פתרון הולם לבעיה בעמנואל, דאגה לחינוך ולשלום-בית אמיתי בעיירה. השאר עושים רווחים מהדם • אלון נוריאל, יועץ התקשורת של שר הדתות, לא נשאר חייב לאף אחד

השקר אין לו רגלים, אבל יש לו דוברים • דעה

כולנו נוכחנו בזה השבוע: סילוף העובדות והטחתן בפני האנשים שעמלו על פתרונן - זעק, לא פחות מזעקת מאות אלפי המפגינים בירושלים.

תנועת ש"ס הייתה היחידה שהעניקה פתרון הולם לבעיה מבעוד מועד. אולי זה נשמע מעט מוזר לשטופי המוח של הימים האחרונים, אך רק שוטים מושלמים יודעים להתווכח עם עובדות.

עובדה.

לפני מספר שנים חשף ביטאון ש"ס 'יום ליום' את האפליה הגזענית בעמנואל. הכותרת הראשית - "חומה של גזענות בעמנואל" - פורסמה בהבלטה, ותמונת גדר ההפרדה התנוססה בבושה.

תגובתו של יו"ר הסיעה דאז, ח"כ יעקב מרגי - "גוזרים עליהם ללמוד כמו במשטר אפרטהייד בדרום אפריקה" - לא השאירה מקום לטעות: האפליה בעטה ובועטת בציבור המזרחי.

בנוסף זימן ח"כ מרגי דיון בוועדת החינוך, לדון במקרה, שקבעה שיש לנהל שקיפות. הלחץ מהתערבות ש"ס הוביל לגישה שונה מצד העסקנים האשכנזים, שהבינו שלאפליה יש מחיר. העסקנים הספרדים, שזכו לגיבוי מלא מצד תנועת ש"ס, הקימו בית ספר נוסף לתלמידות מהמוצא המזרחי ונתנו למעשה פתרון ומענה חינוכי מתאים.

אבן הפינה לבית הספר הונחה אז, וכך קם לו סמינר לבנות לתפארת, אשר תושביו מעידים כי הינו נחשב לבית ספר שתלמידותיו זוכות לציונים ורמת לימודים גבוהה. מאז ועד היום, הפרשה התגלגלה עד לבית המשפט על-ידי עותר שאינו נמנה עם תנועת ש"ס ואפילו מתנגד לה - והכי מקומם: אינו תושב המקום וממילא אינו ער לניואנסים שלו.

"אל תתערב", התחננו נציגי הציבור הספרדי. "אתה רק גורם לנו נזק בעיר שלנו". אבל אטימות הלב מנעה אוזניים משמוע.

הקמת בית ספר לבנות על-ידי ש"ס נחשב להישג המקומי מבחינת הציבור הספרדי שלא זכה עד אותו יום לבית ספר משלו. בשל הסתמכותו על המוסד הקיים שם סבל כל-כך מאפליה, ניתוק, יחס מזלזל, והכי גרוע - התנשאות.

תופעת האפליה והגזענות ראויים לכל גינוי ומחאה. האפליה באה אולי על פתרונה בהקמת מוסד מתאים לבני עדות המזרח, אולם הגזענות וההתנשאות עדיין מרחפים לצערנו בחלל העמנואלי, בדמות הכתמת ציבור שלם באופן קולקטיבי, כביכול נחות הוא מבחינה רוחנית.

ציבור הבוחרים של ש"ס מאמין שתנועתו לא הוקמה על מנת לחסל את המוסדות האשכנזיים, אלא להוות אלטרנטיבה ראויה ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר עבור בני עדות המזרח. אם תרצו זוהי מחאה הטובה ביותר. ואם תרצו, אלו גם בתי הספר הטובים שאנו מכירים.

בימים אלו לא חסכו השרים וחברי הכנסת בראיונות לאמצעי התקשורת. הם הסבירו, ללא התנצלות, מה באמת קרה בפרשיית עמנואל הסבוכה, ומה הפתרון שהציגה שס בפועל, בהתאם להוראת מרן הגר"ע יוסף שליט"א. למרות הרצון להרגיע את האווירה הטעונה, פירשו מיליטנטיים שונים באמצעי התקשורת, ושלא בתום לב, את כוונתם הטובה של נציגי ש"ס שלא ללבות את אש המחלוקת - כשתיקה רועמת. האמת הברורה זכתה להתעלמות מופגנת. האמת הייתה כנראה פחות מעניינת.

הצלחתה של ש"ס לחולל מהפכה ענקית בתחום החינוך באמצעות רשת בתי ספר מעולים, תנועת אל המעיין, רשת מעונות יום, אינה זקוקה לציונים. זוהי מהותה של החזרת העטרה ליושנה. עם הצלחות לא מתווכחים.

בפעם הבאה שתשמעו את המילה עמנואל, תזכרו: תנועת ש"ס היא היחידה שהעניקה פתרון הולם לבעיה. ש"ס היחידה שדאגה לחינוך בעמנואל ולשלום בית אמיתי בעיירה הקטנה. השאר עושים רווחים מהדם, מחוסר החינוך וממניעת השלום במקום.

אם מישהו חושב להציג את עצמו כמבוגר האחראי, עד שההורים יחזרו, והכל בשביל להשיג הון פוליטי, שיודה לפחות כי לא טובת העיר העתידית מול עיניו. לתושבים, לחינוך ולשלום במקום דאגה רק תנועה אחת. ש"ס.

ועם עובדות לא מתווכחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}