כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הוויכוח על הגיור: ביניש נגד בתי הדין הרבניים

בזמן הדיון בבג"ץ על ביטול מאסר האימהות, נדונה בסמוך פרשה נוספת: בית המשפט נדרש לבטל פסקי דין רבניים שפסלו גיורים של הרב חיים דרוקמן • ביניש על פסיקת הגר"א שרמן: "פסיקה מוזרה וכוללנית"

הוויכוח על הגיור: ביניש נגד בתי הדין הרבניים

ממש בזמן הדיון בבג"ץ על ביטול מאסר האימהות, נדונה באולם סמוך פרשה נוספת בענייני דת ומדינה: בית המשפט נדרש לבטל פסקי דין רבניים שפסלו גיורים של הרב חיים דרוקמן. בדיון הביעה השופטת דורית ביניש ביקורת על "הטראומה של הטבילה והחקירות" בהליך הגיור של אחת הנשים.

העיתון 'מעריב' מדווח, כי הסוגיה הגיעה לבג"ץ בעקבות עתירות שהגישו שתי נשים גיורות, שדיין של בית הדין הרבני האזורי באשדוד, אשר דן בבקשתן לגט, ביטל את גיורן וכלל אותן ואת ילדיהן ברשימת "פסולי חיתון.

לפי 'מעריב', במהלך הדיון, שהתנהל בפני השופטים ביניש, אילה פרוקצ'יה ואליקים רובינשטיין, מתחה ביניש ביקורת נוקבת על כך שלפחות במקרה אחד הותשה אחת הגיורות, במשך לא פחות משלוש פעמים, על ידי הרכבים שונים של בית הדין הרבני, בסדרת שאלות חוזרות ונשנות על ענייניה האישיים. "מסמכי בית הדין הרבני מעלים סימני שאלה רבים על ההליך המתנהל שם. בכל פעם מתחלף הרכב ומתחילים מחדש את השאלות. זה נראה בלתי אפשרי", ציינה ביניש. "מדברים פה על גורלות של אנשים שצריכים בכל פעם לעבור מחדש את הטראומה של הטבילה והחקירות".

בהמשך הגדירה ביניש את פסקי הדין שביטלו את הגיורים כ"פסיקה מוזרה וכוללנית".

פרקליט העותרות, עו"ד ד"ר אביעד הכהן, המייצג גם את העותרים בפרשת עמנואל, אמר לשופטים: "אנחנו לא רוצים לנהל מלחמה גדולה על גבם של העותרים, אבל יש גבול למה שהם יכולים לשאת. הוא ציין כי קיימים עוד עשרות מקרים של גיורי דרוקמן שבוטלו וגורמים ל"טראומה".

'מעריב' מציין, כי היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים, עו"ד שמעון יעקבי, הודה כי "הדברים לא היו צריכים להתנהל כך".

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}