כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הכירו את החרדי מאחורי הציור היקר בישראל

אורי רוזנבך, חרדי המנהל את בית המכירות הפומביות הגדול בישראל, העמיד היום למכירה את הציור היקר ביותר שנמכר אי-פעם בארץ • "כל העיסוק שלי בציור הוא היכי תמצא כדי להתפרנס"

רוזנבך וקריאף, היום עם הציור. צילום: פלאש 90
רוזנבך וקריאף, היום עם הציור. צילום: פלאש 90

הכירו את אורי רוזנבך, חרדי וירא שמים המנהל את 'מצארט', בית המכירות הפומביות הגדול בישראל.

גלריית 'מצארט', היחידה המקיימת בישראל מכירה פומבית עולמית, עלתה היום לכותרות בעקבות העמדה למכירה פומבית של הציור היקר ביותר שנמכר אי-פעם בישראל.

המדובר ביצירתו של האמן האימפרסיוניסטי קאמיל פיסארו, "נוף ארניי עם סוס לבן‭,"‬ שתעמוד למכירה פומבית במחיר התחלתי של 2 מיליון דולר, כפול מהמחיר שבו נמכרה היצירה ששברה את השיא הקודם.

מי שעומד מאחורי המכירה בירושלים הם לוסיאן קריאף, אמן ציור ופיסול ואורי רוזנבך, גיסים, שניהם חרדים, המתגוררים בישראל.

לדברי קריאף, "יצירות משיגות מחירים בלתי נתפסים בניו יורק ובלונדון, וזו הוכחה שמדובר באפיק מבטיח ומשתלם. אין צורך להרחיק עד ארצות הברית או אירופה, כי יצירות מגיעות ונמכרות כאן‭."‬ קאף ורוזנבך צופים כי בסופו דבר צפויה המכירה להניב למעלה מ‭25-‬ מיליון שקל.

רוזנבך סרב להתראיין באומרו כי כל עיסוקו בתחום הוא לצורך פרנסה בלבד. "אני לא רואה איזו תועלת יכולה לצאת לציבור החרדי מלקרוא את הראיון שלי", אומר אורי.

הדבר היחיד אותו הסכים לומר הוא: "כל העיסוק שלי בציור הוא היכי תמצא כדי להתפרנס. שואלים אותי מה הציור שאני הכי אוהב, ואני תמיד משיב: הציור האחרון שמכרתי, כי הוא עזר לי לשלם את החשבונות והמשכורות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}