כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'ויהיו רחמיך מתגוללים', דמעו האסירים

התאקלמות מהירה אך קשה ציפתה לעשרות האברכים מעמנואל שנאסרו במעשיהו בגין מסירות נפשם לחינוך ילדיהם • כך התקבלו ההורים במעשיהו: האברכים התפללו בנץ, הקנטינה נפתחה, ומכרה פיצוחים ל'זיץ'

'ויהיו רחמיך מתגוללים', דמעו האסירים
מנחם הלוי

לילה שליו במיוחד עבר על קבוצת האבות שמסרו את עצמם אל בין הסורגים על משמר חינוך בנותיהם, ציות לרבותיהם והעדפת ההלכה על חוקי הגויים - תוך שהם מגובים ומעודדים על ידי מאות-אלפי אחים לדעה ולצרה, שליוו אותם עד לפתח בית המעצר, בשמחה ובדמעות, בשירה ובבכיות.

לאחר שבועות מורטי עצבים, ימים רוויי דאגה ושעות שבהן היטלטלו בראש צעדת מאות-אלפים בדרל אל הכלא, הם התאקלמו בתאיהם אשר בכלא מעשיהו ברמלה, ונתנו מעט שינה לעיניהם הטרוטות.

מייד לאחר ששערי הכלא נסגרו מאחוריהם, קיבלו האברכים תדרוך קצר מאנשי השב"ס, באשר לזכויותיהם וחובותיהם בין חומות כלא מעשיהו. הם הופתעו לשמוע על תנאים משופרים יחסית להם יזכו, עקב היותם אסירים אזרחיים ולא פליליים.

בין הזכויות נמנים: תאי מאסר פתוחים לרווחה, אפשרות להסתובב בכלא בבגדים אזרחיים רגילים, אפשרות ליצור קשר עם העולם החיצון לאורך כל היום באמצעות כרטיסי טלכרט, אוכל בהכשר הבד"ץ המסופק על ידי חברת 'המשביע' - ואגף נפרד המיוחד להם, ההורים מעמנואל, המונים בעיקר חסידי סלונים, וגם חסידי ברסלב ואברכים ספרדים ותימנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בבוקר יום ו' נפתחה הצרכנייה הקטנה של הכלא (ה'קנטינה') עבורם, והם רכשו מלאי של פיצוחים, משקאות ומעדנים לשבת. בליל שבת יקיימו האברכים מסיבת שבת אחים מרוממת ('זיץ'), - מושג מקודש ביותר בחסידות סלונים. סכר הדמעות היה הפעם משוחרר מן הרגיל, ורטט של קדושה אפפה את כל מי שמסרו את הדרור שלהם למען חינוך בנותיהם.

עם בואם אל הכלא החליטו האברכים לעשות לעצמם סדר יום של כולל אברכים לכל דבר. בשעה אחת אחר חצות הם כבר עלו על יצועם, בארבע קמו אל המפקד, ובחמש הם התפללו תפילת ותיקין. גם במהלך השבועיים הקרובים, סדר יומם יהיה זהה.

האברכים יזכו לביקורי משפחות, אישי ציבור, אדמו"רים וגדולי ישראל, וכמובן האדמו"ר מסלונים, שהבטיח לבקרם ולחזקם ככל שרשויות השב"ס יאפשרו לו.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, הקים במקום מאהל גדול בן חמישים מטרים רבועים, ולדבריו, לשכתו תתנהל בשבועיים הקרובים בתוך המאהל הסמוך לכלא מעשיהו, לאות הזדהות עם ההורים ומחאה על רשעותם של שופטי הבג"ץ.

בתוך כך, על פי דיווחים של שירות בתי הסוהר העבירו ההורים את השבת האחרונה ללא כל אירועים חריגים. התפילות התקיימו בבית הכנסת ובחצר הכלא והאוכל הכשר למהדרין הועבר לאסירים.

בנוסף, בשעות הבוקר מחר (א') יגיעו עשרות חרדים באוטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ, לאות הזדהות עם ההורים שעשו את היומיים האחרונים במעשיהו. ככל הנראה גם האדמו"ר מסלונים ישהה במקום יחד עם פרוש, שם יקבל קהל במהלך תקופת המאסר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}