כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפשרה בבית הדין התפוצצה: מלחמת גירסאות • חשיפה

מי אשם בכישלון ההליך בבית הדין? בית הדין: ללום השתמש בפסק בית הדין, ונמנע מלקיים את צו בית הדין • הגר"י יוסף במכתב זועם לבית הדין: אחד הדיינים נוגע בדבר, ההורים לא מעונינים לקיים הליך בוררות, ואני דורש זבל"א • כל המסמכים והפרטים בפרסום ראשון: בפנים

הפשרה בבית הדין התפוצצה:  מלחמת גירסאות • חשיפה

בשעות הבוקר המוקדמות התכנס בית דינו של הגרא"ד לוין לדון בשימוש שנעשה בפסק שיצא אתמול מידי בית הדין. הפרשנות הרווחת בכלי התקשורת הייתה, כי בית הדין מאשר את העובדה לפיה בעמנואל הייתה הפרדה, ובית הדין מסכים לדון על הנושא.

בית הדין הרבני: התלמידות - במגמה אחת

הצעקות שקיבלו אנשי בית הדין הגיעו עד לב השמיים. "כיצד אתם הולכים נגד כל גדולי ישראל?", שאלו כולם. וחברי בית הדין, שהתכוונו לצנן את הרוחות, הבינו כי התפוח אדמה הלוהט שורף את כל מי שנוגע בו - ומאמצי הפשרה לא יצלחו.

בהחלטה שהתקבלה הבוקר, ומתפרסמת לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' נכתב:

עד לשעה זו לא נתקבל בבית הדין כל מסמך המאשר כי מר ללון פנה לבית המשפט, והודיע על משיכת עתירותיו ותביעותיו מצד א'. זאת למרות החלטת בית הדין, מיום אתמול בשעות אחה"צ, שעליו לעשות כן מיד ובתוך 3 שעות והוא מתנה זאת בתנאים שונים שלא על דעת בית הדין.

מנגד, החלטת בית הדין מיום אתמול המצווה על צד א' שהחל משנת הלימודים הבאה לא לעשות חלוקה בכיתות של החינוך העצמאי אלא על פי הוראות בית הדין - פורשה בכמה כלי תקשורת כאילו "בית הדין תומך בפסק בית המשפט". כלומר, שבהחלטתו אישר בית הדין את טענת הבג"ץ שבבית הספר בעמנואל נעשתה הפרדה גזענית, דבר שגרם לחילול ה' נורא ואיום, והתרסה כנגד כל גדולי ישראל, שיצאו כנגד קביעה זו של הבג"ץ.

החלטה והבהרה:

א. ראשית דבר יאמר מאחר שמר ללום חתם על כתב הבוררות של בית הדין, אם בית הדין ייכנס לעניין כדי להציל את הנשים מהליכה לבית הסוהר, וכן להביא לשיפור הדברים משום כך תבע אתמול בית הדין ממר ללום להסיר את כל עתירותיו מבית המשפט תוך שהוא נותן צו נגדי לבקשתו של מר ללום.

ב. מאחר ומתברר כי מר ללום הפר את צו בית הדין מיום ד' בתמוז ופנה לבג"ץ לדון את החינוך העצמאי בגין ביזיון בית המשפט לשלול ממנו תקציבים וכן לשלול רשיון מהורי עמנואל להקים בית ספר פרטי.

ג. ומאחר ומר ללום לא קיים את צו בית הדין מאתמול למשוך את תביעותיו מבית המשפט, והוא מתנה זאת בתנאים שלא על דעת בית הדין ונעשה שימוש פסול בהחלטת בית הדין בתקשורת, על כן רואה בית הדין את הדבר כהפרה של החלטת בית הדין והדיון שנקבע היום בין הצדדים בטל.

ד. החלטה מיום ד' בתמוז שהפניה לערכאות בלי היתר הרי היא כמרים יד בתורת משה בתוקפה.

ה. בית הדין מבהיר כאן, כי הצו מיום אתמול לא כוון כנגד צד א' על ההפרשה שנעשתה בבית הספר בעמנואל, משום שאף הורה לא בא להתלונן על הפרדת הרמות שנעשתה בבית הספר.

ו. הפירוש שנתנו כלי התקשורת להחלטת בית הדין מאתמול כאילו תומך בבג"ץ או כאילו קבע בי"ד שהייתה אפליה, היא עיוות מוחלט ומרושע. דעתו של בית הדין – כמו כל גדולי ישראל הייתה שכל החלטה צריכה להתקבל רק על פי דעת גדולי ישראל, ודעת התורה היא הקובעת ואין בלתה.

נ.ב ומאחר שכוונת מר ללום בתביעתו הייתה כנגד מנהלי ומנהלות בתי ספר של החינוך העצמאי, ולא דווקא כנגד הורים כאלה ואחרים בעמנואל הרי שצו המניעה לא היה בכלל כנגד צד א'.

במקביל פנה הבוקר הגר"י יוסף אל בית הדין הרבני בירושלים, והגיב בחריפות על חוסר ההיענות של חסידי סלונים לקיים בוררות בבית הדין. במכתב ששלח לבית הדין כותב הגר"י, כי הנתבעים לא הביאו יפוי כח כנדרש לבית הדין. בנוסף, מדגיש הגר"י, בשיחה שערכנו עם עורך דינם של ההורים מתברר כי ההורים כלל אינם רוצים לשתף פעולה עם בית הדין.

"אני מיצר על בזיון בית הדין הנכבד", כותב הגר"י, וממשיך להאשים: "הנתבע ממשיך לתקוף את התובע ולכנותו בכינויי גנאי בראיונות לכלי התקשורת"

לסיכום כותב הגר"י: "מכיוון שהתברר כי אחד מהדיינים הוא סב של אחת מהתלמידות הלומדות בבית הספר עליו מתנהל ויכוח, ותמהני למה לא פסל את עצמו, אני רוצה שבית הדין יורה על הליך זבל"א".

בסיום המכתב, כותב הגר"י כי בנוסף לכל האמור לעיל האדמו"ר מסלונים לא חתם כנדרש על כתב הבוררות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}