כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אכנס לכלא עם בני החולה" • ראיון קורע לב

כשילדו חולה הלב בן השנה על ידו השמאלית, העניק הרב עמי ברבר ראיון קורע-לב, היישר מתחנת המשטרה באריאל • "אני צמוד לבני שסובל ממום בלב, לא הייתי באף אחת מההפגנות", הוא מספר בבכי

אחד מאסירי עמנואל עולה עם ילדו לאוטובוס. צילום: יצחק לב ארי
אחד מאסירי עמנואל עולה עם ילדו לאוטובוס. צילום: יצחק לב ארי



בשעה 17:00 בערב, התדפקו שוטרים על דלת בית משפחת ברבר בעמנואל. הם הודיעו לאבי המשפחה כי עליו להתלוות עליהם. האב, המטופל בבן חולה, ביקש מהשוטרים שיאפשרו לו לקחת כמו את הילד, בכדי שלא ייאלץ להישארו לבדו.

השוטרים לקחו את הרב עמי ברבר לתחנת המשטרה בעמנואל, ואנחנו תפסנו אותו בתוך תחנת המשטרה לשיחה קצרה.

יצויין, כי בשעת ערב פסק בית המשפט לשחררו לביתו.

• שמענו שעצרו אותך בביתך. זה היה מתואם?

"אני אבא לא עלינו ולא על אף אחד של ילד עם מום בלב. ואני ביום רביעי חמישי הייתי בחדר מיון של בית חולים תל השומר. לא הייתי בהפגנה, לא זו שנערכה בבני ברק ולא זו שנערכה בירושלים. הייתי בבית גם כשבאו השוטרים. הייתי בבית. לא הלכתי לאף מקום".

• ביום חמישי כשכל ההורים התייצבו בשתי ההפגנות הגדולות, אתה היית בבית עם הילד?

"אני הייתי בבית עם הילד, אחרי שחזרתי מחדר מיון בתל השומר. עד היום הייתי בבית. אתמול הגישו מלשכת הרווחה בעמנואל בקשה כדי לפטור אותי מהמאסר. אין לי מושג איפה הבקשה הזאת עומדת נכון להרגע. הגיעו אלי לפני כשלוש שעות בערך שני שוטרים אדיבים, המתינו איתי שעה וחצי בבית, כדי שאוכל לארוז את חפצי ולאכול משהו, ונסענו בדרך למשטרת אריאל, ופה הבנתי שמחכים להחלטת שופט לגבי. הבנתי שהעורך דין שלנו נמצא אצל שופט ואמורה להגיע החלטה לגבי, היות ואני מטפל בילד עם מום בלב, שאמור לעבור צינתור תוך כמה ימים".

• וברגעים אלו שאנחנו מדברים - איפה הילד?

"ביד שמאל שלי".

• הילד איתך בתחנת המשטרה, הוא זקוק לטיפול מיוחד - איך זה קורה? המשטרה מודיעה לך לפני שהם מגיעים או שפתאום בלי התראה מגיעים שני שוטרים, כמובן אתה אומר באדיבות, אבל הם מגיעים בהפתעה?

"אני הייתי אצל ידיד בעמנואל, ואשתי הרימה אלי טלפון ואמרה לי שיש שני שוטרים בבית. אני לא קיבלתי שום התראה מוקדמת. לא היה לי מושג מתי מגיעים ולא היה לי מושג שהם יגיעו. הגיעו אלי שני שוטרים הביתה ואמרו לי שאני מעוכב".

• אני מבין שדיברו איתך באדיבות. אתה אומר נתנו לך שעה וחצי זמן להתארגן לאכול וכל זה. עכשיו נעלה את התסריט הכי גרוע ושחור שבכל זאת עוצרים אותך. מה עם הילד?

"בבהלה".

• הוא צריך להגיע איתך לכלא?

"הוא יגיע איתי לכלא".

• בן כמה הילד? אנחנו מדברים על ילד בן...

"שנה".

• ילד בן שנה שאם אתה נעצר, חס ושלום שזה לא יקרה, אתה הולך לכלא...

"אני הולך לכלא והוא אמור תוך כמה ימים לעבור צינתור, ואשתי אין באפשרותה לטפל בכל הילדים וגם בו. זאת היתה מהות הפניה ללשכת הרווחה, שהילד הזה זקוק לי לטיפול. למעשה בבית אני מתפקד כמטפל שלו".

• מה השם של הילד שהציבור ששומע אותנו יתפלל לרפואתו.

"נחמן מרדכי בן עמית".

להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}