כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בג"ץ לא מבין: מה רע בגיור הגר"נ קרליץ?

ה'פרומקייט' במשרד הפנים גובר על צדיקות דייני ביה"ד של הגר"נ קרליץ • איך אנחנו יודעים? משרד הפנים מסרב לאשר יהדותה של גיורת שהתגיירה בבית דינו, משום שכעת אינה חרדית • ומה עשה בג"ץ?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הרכב בג"ץ, בראשות הנשיאה דורית ביניש, הוציא היום (ד) צו על תנאי, המורה למדינת ישראל ומשרד הפנים לנמק בתוך 90 יום מדוע לא רשם אישה שגוירה כהלכה, כיהודיה לכל דבר וכתושבת ישראל.

מרטינה רגצובה, גיורת ממוצא צ'כי, אשר גוירה כהלכה בבי"ד של הגר"נ קרליץ, נתקלה בסירוב עיקש שנמשך כבר למעלה מ-4 שנים להכיר ביהדותה, ובסירוב להעניק לה תעודת המרה שתאפשר לה לגור בישראל כחוק.

במערך הגיור ומשרד הפנים מסרבים להעניק לה תעודת המרה, ולהכיר בה כיהודיה, זאת מפני שזנחה לכאורה את אורח חייה החרדי, וכעת היא מקיימת "רק" אורח דתי מתון.

ללא תעודת המרה, וללא הכרה במשרד הפנים, העותרת אינה יכולה לזכות בתושבות ישראלית ואשרת שהייה חוקית, והיא תגורש מהארץ.

את העתירה הגישה האישה בעזרת ד"ר עו"ד תיאודור שוורצברג, מומחה ותיק בעתירות נגד המדינה בנושאי זכויות אדם, זכויות אזרח וסוגיית 'מיהו יהודי'.

לפי העתירה, "נציגי משרד הפנים נקשו על דלתה של רגצובה, וצילמו אותה לבושה בבגדים אזרחיים לא מסורתיים". ראיות אלו שימשו על פי החשד לחיזוק התנגדותם של פקידי מערך הגיור למתן תעודת המרה לרגצובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}