כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

החרם החילוני נגד בד"צ ממשיך: סנו ונסטלה על הכוונת

בעוד החרדים מוכיחים כי בדברים החשובים, קל להוציא רבבות אל הרחובות, הציבור החילוני ממשיך לגלות אפטיות • אבל 'החרם החילוני' על חברות הנהנות מהכשר בד"צ 'העדה' נמשך • שיטות הפעולה: רשתות חברתיות

מבחר כשרויות. חפשו את בד"ץ
מבחר כשרויות. חפשו את בד"ץ

"הכוח החרדי ירמוס אותנו אם לא נפעל בהקדם", אלו מקצת מהמשפטים שנשמעו מקבוצה חילונית שהחליטה, מאז מאבקי הקברים, להילחם בהכשר בד"ץ העדה החרדית, בטענה כי הם שמארגנים את ההפגנות והמאבקים נגד המדינה.

המאבק של אותם חילונים החל לפני כמה חודשים. איש עסקים חילוני, מיקי לפיד, הפיץ מייל בקרב חבריו שכנראה לא ממש מבינים את אורח חייו של הציבור החרדי. במייל כתב לפיד, כי ההון שמרוויח ההכשר של בד"ץ 'העדה החרדית', הוא הכסף שמממן את אנשי ההפגנות ממלחמות הקברים, חניון קרתא, וחילולי שבת למיניהם.

"זאת קבוצה שמחרימה אותי, המדינה שלי, הצבא שלי וששורפים את הדגל שלי כשאני עומד בדומיה לזכר חברי שנהרגו במלחמות", כתב לפיד במייל שהפיץ.

כעת, כמה חודשים אחר-כך, עומד מיקי לפיד בראש 'מטה המאבק להחרמת מוצרים בהכשר בד"ץ העדה החרדית', שנלחם בשבועות האחרונים בחברות ישראליות שמעדיפות את הכשר בד"ץ 'העדה'.

מידי יום מציב לפיד משמרות מחאה מול מפעלי חברת הגלידות 'נסטלה' זאת בעקבות התקשרות החברה עם הכשר 'העדה'. לטענת חברי המטה, הם פנו לחברה במכתב בטענה כי היא פוגעת בציבור החילוני בכך שהיא מממנת את ההכשר וכתוצאה מכך גם את הפגנות החרדים. "המכתב לא זכה לתגובה ולכן אנחנו יוצאים למחאה מול הסופרמרקטים ומפעלי החברה".

בימים האחרונים הקימו חברי המטה רשתות חברתיות שונות, בהן הם כותבים: "הגיע הזמן שכלל הציבור (חרדי דתי וחילוני), יתעשת ויבין שבקניית מוצרים הנתונים תחת השגחתם, ניתן להם דלק וכוח להמשיך הלאה ולהקצין את דרכיהם הנבזות".

בתוך כך, חברי המטה מצהירים כי הם מתכוונים להמשיך במשמרות המחאה שלהם מול מפעלים שונים, כשהחברה הבאה היא חברת 'סנו', הזוכה אף היא להכשר בד"ץ 'העדה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}