כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אלי ישי ל'בחדרי חרדים': "אשלח ילדיי למוסדות ספרדיים"

השר אלי ישי בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים': "ברגע שיהדות ספרד תהיה מלוכדת במוסדות הספרדים, גם אני אשלח את הילדים שלי לשם" • עימות בין ללום וישי - ללום: "יש סמינרים שהאפליה בהן נמשכת". ישי: "נעשה מעשה חמור של הליכה לבג"ץ" • ויש וידאו

ישי בראיון ליצחק לב ארי
ישי בראיון ליצחק לב ארי



בשעה בה המתינו הכל למוצא פיהם של שופטי בית המשפט העליון, על הצעת הפשרה החדשה שהוגשה הבוקר (א), ערך 'בחדרי חרדים' ראיון מיוחד, במסדרונות בית המשפט, עם סגן ראש הממשלה ושר הפנים יו"ר ש"ס, אלי ישי, שהגיע לבית המשפט במסגרת הצעת הפשרה, עליה סומך את ידיו גם הגר"ע יוסף.

"יש לנו איומים מבחוץ", אמר השר ישי ליצחק לב ארי, "בא נהיה מלוכדים".

"לש"ס יש תשובה אחת לאפליה, היא פתחה מוסדות: בתי ספר, מעונות, ישיבות, סמינרים. כל הגאונים של יהדות ספרד גדלו במסגרת יהדות ספרדית. המוסדות שפתחנו ואלו שנפתח, הן הפתרון לבעיה. כך לא נצטרך להכניס את הילדים למוסדות על פי מכסות.

• מה תעשה עם הילדים שלך שלומדים במוסדות אשכנזים?

"ברגע שיהדות ספרד תהיה מלוכדת, יחד עם כל יהודי עדות המזרח במוסדות הספרדים, גם אני אשלח את הילדים שלי לשם. אגב, לא אכפת לי שגם אשכנזים ילמדו שם".

"על פי הצעת הפשרה", אמר ישי, "שגובשה בכוחות משותפים יחד עם מסייעים נוספים, יחזרו הבנות לשלושה ימי עיון וכנסים משותפים. אם בית המשפט יקבל את הפשרה שהיא על דעת כולם, תהיה שמחה גדולה".

"אני מברך על האחדות, גם אם היו מחלוקות, צריכים כולם להתלכד. אני מאוד מצר על העתירה, כואב על האפליה, אך יחד עם זאת תפקידנו לאחד ולא לשפוך מלח על הפצעים. תפקדינו ללכד את השורות".

בתום הראיון נפגשו במסדרון בית המשפט מגיש העתירה יואב ללום והשר ישי. לעיני המצלמות, אמר ללום לישי: "צריך שש"ס תמשיך ללוות את העניין, למען הסרת האפליה והגזענות. יש המון סמינרים שהאפליה בהן נמשכת".

השר ישי השיב לו: "נעשה מעשה חמור של הליכה לבג"ץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}