כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נשים בכל העולם יצעדו 20 דקות • ההכנות החלו

לקראת מעצר האימהות בשבוע הבא, החלו ההכנות להפגנת ענק שכבר זכתה לשם: אם האמהות של כל ההפגנות • התוכנית: תהלוכה שתתקיים בכל העולם באותה שעה • מה יעשו הגברים ומה הנשים? • כל הפרטים

עצרת נשים? בתמונה: עצרת הגברים המופתית
עצרת נשים? בתמונה: עצרת הגברים המופתית

אנשים רבים מוטרדים מהעובדה כי 9 מאימהות עמנואל עלולות להיכנס אל הכלא בשבוע הבא. בעקבות כך, חברי הכנסת ועסקנים החלו בימים האחרונים להתייעץ על דרכי פעולה של קידוש ה', במידה והציבור יצטרך להתמודד עם כניסת האימהות החרדיות אל הכלא.

המחשבה איך למחות עלתה בראשם מאז החלטת בג"ץ בתחילת השבוע, לפיה 9 אימהות ייכנסו אל הכלא, לאחר שבעליהן הכלואים ב'מעשיהו' ייצאו לחופשי.

הסיכוי שהאמהות אכן לא ייכנסו הוא קטן, במיוחד לאור היסטוריית הפסיקות של בג"ץ בשבועות האחרונים בפרשה.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, שנרתם לעניין מאז כליאת האבות, תוך שהוא מרים אוהל מחאה ממנו מנוהלת לשכתו, מתכנן בשלב זה תכנית גדולה שתכניס את האמהות לכלא תחת קידוש ה' גדול.

על פי התכנון, שהונח על שולחנם של גדולי ופוסקי הדור בימים אלו, יצעדו אלפי נשים חרדיות בכל הריכוזים החרדים בעולם, באותה שעה - צעדת ענק שתמשך 20 דקות, כאות הזדהות עם קבוצת הנשים שתכנס אל הכלא.

גם הגברים יערכו ביום הכניסה לכלא תהלוכות מחאה שיביעו את הזעקה על כניסת הנשים, אל מול מצלמות התקשורת מכל העולם.

את ההצעה של הצעדות העלה הרב חיים שמרלר, שטען כי יש לקיים את הצעדה ביום ראשון כ"ב תמוז, וזאת בשל החופשה שיש בתפוצות בימי ראשון.

על פי ההצעה, לאחר הצעדות הגדולות, יתכנסו בכל הריכוזים לעצרת חיזוק שתימשך לא יותר משעה אחת, בה יאמרו הנשים תהילים ויתפללו על המצב העגום של בג"ץ במדינת ישראל.

נכון לשעה זו, מחכים פעילי יהדות התורה לאישור מביתם של גדולי ישראל לביצוע התכנית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}