המונופול ממשיך להתפרק: אגד מוותרת על 17% מהקווים
בעשור הקרוב תוציא אגד לחברות תח"צ אחרות כ-17% מהקוים שברשותה • אגד תהפוך מקואופרטיב שיתופי לחברה ותהיה נתונה לביקורת רציפה ולקנסות • כרטיס חכם משותף לכלל התח"צ
- אבי גליק, בחדרי חרדים
- י"א תמוז התש"ע
בסיומו של משא ומתן מתיש, שנמשך תקופה ארוכה בין משרדי הממשלה לאגד, במטרה למלא את יעדי התוכנית 'נתיבי ישראל' עליה הוחלט בממשלה, הגיעו הצדדים להסכמה, כאשר ההתחייבות המרכזית מצד אגד היא להוציא במהלך 5 השנים הקרובות בין 15% ל-17% מהקוים שברשותה למכרזים עבור המתחרות.
במקביל פועלת הממשלה להפוך את אגד מקואופרטיב שיתופי לחברה, ולהגביר את הפיקוח על איכות השירות הניתן. במסגרת זו תתקיים ביקורת מדי פעם בקווים אקראיים וינתנו קנסות ועונשי משמעת לפי הצורך.
כמו כן התחייבה אגד שפעילויות מיוחדות לא יבואו על חשבון הקווים הקבועים.
נושא נוסף שהוסדר בהסכם הוא כרטיס חכם משותף לכלל התח"צ. לאחר שחברת דן כבר מקיימת שירות כזה מזה תקופה, תשיק גם אגד כרטיס חכם נטען, ובסופו של תהליך ניתן יהיה לקנות כרטיס חכם משותף לכמה חברות.
שר התחבורה ישראל כץ ציין בסיפוק, כי בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי לשני הכיוונים, כאשר המחירים בקוים שהופרטו הוזלו ב25% ובמקביל שיעור הנוסעים בתח"צ עלה ב25%.
במקביל פועלת הממשלה להפוך את אגד מקואופרטיב שיתופי לחברה, ולהגביר את הפיקוח על איכות השירות הניתן. במסגרת זו תתקיים ביקורת מדי פעם בקווים אקראיים וינתנו קנסות ועונשי משמעת לפי הצורך.
כמו כן התחייבה אגד שפעילויות מיוחדות לא יבואו על חשבון הקווים הקבועים.
נושא נוסף שהוסדר בהסכם הוא כרטיס חכם משותף לכלל התח"צ. לאחר שחברת דן כבר מקיימת שירות כזה מזה תקופה, תשיק גם אגד כרטיס חכם נטען, ובסופו של תהליך ניתן יהיה לקנות כרטיס חכם משותף לכמה חברות.
שר התחבורה ישראל כץ ציין בסיפוק, כי בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי לשני הכיוונים, כאשר המחירים בקוים שהופרטו הוזלו ב25% ובמקביל שיעור הנוסעים בתח"צ עלה ב25%.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות