כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההחלטה: 9 אימהות לכלא! • פרסום ראשון

בג"ץ אכזר: 13 פטורות ממאסר, עקב היותן הרות ומניקות • 9 יכנסו למאסר ביום שישתחררו בעליהן • בקשת רב היישוב - נדחתה באטימות • בגלל ה'שמע ישראל' בדיון הקודם, לא תותר כניסת זרים לדיון הבא

ההחלטה: 9 אימהות לכלא! • פרסום ראשון
יצחק לב ארי מהיר חימה

לאחר דיון טעון וקצר שהתקיים היום (ג) בבג"ץ ובסופו הודיע השופט אדמונד לוי כי ההכרעה בעניין האימהות תינתן בהמשך - פרסם בית המשפט העליון את החלטתו לגבי עונש המאסר של האימהות מעמנואל.

עוד בנושא:
הדיון הגורלי בבג"צ • תמונות ופרוטוקול
זעזוע: אם ל-12 מעמנואל, הפילה את עוברה • בעלה יישאר בכלא
המדינה לבג"ץ: אל תפגעו בשלום הילדים!


הדיון הבוקר בגורלן של האימהות מעמנואל, שלא התייצבו למאסר כנדרש, ומאסרן נדחה עד להחלטת בית המשפט, התקיים בדלתיים סגורות, ובמעמד האימהות, באי כוחן, החינוך העצמאי ובאי כוחו, והעותר יואב ללום ובאי כוחו, שהביאו למאסרם של האבות ודרישת המאסר לאימהות.

במהלך הדיון, הגיש עו"ד מרדכי גרין בקשה מטעם האימהות, שלא להיאסר. בקשתו נתמכה בידי גורמי הרווחה, שטענו כי מאסר האימהות עלול לגרום לילדים נזק בלתי הפיך.

שעות ספורות לאחר הדיון, הוציא בג"ץ את ההחלטה דלהלן:

"לאחר שעיינו בבקשות המונחות בפנינו והאזנו לטיעוני הצדדים, ולאחר שהוספנו ועיינו בעמדתם של היועץ המשפטי לממשלה, המועצה הלאומית לשלום הילד ופקידת סעד ראשית לחוק הנוער, אנו מחליטים כדלקמן:

"מאסרן של האמהות ששמותיהן מפורטים בנספח המצורף להחלטה זו, שיופקד במזכירות בית המשפט ואת פרסומו אנו אוסרים – פטורות מחובת ההתייצבות למאסר, וזאת מהטעמים שפורטו בבקשות ונתמכו על-ידי הגורמים הנזכרים בפתיח להחלטה הנוכחית.

"האימהות הנוספות, שאינן נכללות בנספח זה, יעוכב ביצוע מאסרן עד לאחר שחרור בעליהן מן הכלא, וכפי שייקבע בהמשך".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ברשימת האימהות הפטורות ממאסר, כלולות 13 נשים, שאינן יכולות להיכלא בשל היותן הרות או מניקות. כל השאר, 9 במספר, ייכלאו עם שחרור בעליהן.

עוד החליט בג"ץ, כי "בהתחשב בנסיבות המיוחדות שהוצגו בפנינו ושאיננו רואים לפרטן – אנו נעתרים לבקשתם של מר יהודה פוקסמן ומר עמי נחום ברבר, ודוחים את מועד התייצבותם למאסר עד ליום כ"ב בתמוז התש"ע. באותו יום הם יתייצבו עד לשעה 10:00 בתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים, אלא אם כן ימלאו קודם לכן הנדרש בהחלטתנו מיום ג' בתמוז התש"ע".

לעומת זאת, את בקשתו של רב העיר, הגרי"מ בר לב להשתחרר ממאסר בשל סיבה אישית רפואית במשפחתו, דוחים שופטי בג"ץ בתואנה כי הבקשה הוגשה מאוחר מדי. "בקשתו של מר יצחק מאיר בר לב (לשחררו עד היום בשעה 10:00) שוב אינה טעונה הכרעה, מאחר והיא הגיעה לידינו רק היום בשעות הבוקר".

בג"ץ הודיע על דיון נוסף במעמד ההורים, ביום א', ט"ו בתמוז התש"ע, בשעה 12:00. "נקיים דיון נוסף במכלול, שבמהלכו תיבחן השאלה בדבר המשך נקיטתם של צעדי אכיפה כנגד ההורים-המפרים".

הדיון יהיה סגור למי שאינם נוגעים בדבר ואינם עיתונאים, בשל קריאות 'שמע ישראל' שנשמעו בסוף הדיון הקודם בבג"ץ: "נוכח התנהגות הקהל בישיבת יום ג' בתמוז התש"ע (15.6.2010), יתקיים הדיון הבא בנוכחות בעלי הדין, באי-כוחם וההורים המפרים בלבד. כמו כן תותר כניסתם של נציגי התקשורת. לישיבה זו יזומנו גם בני הזוג אליעזר וחיה טובול.

"המנהלת והמורות ישלימו את מסירת התחייבויותיהן ואם לא יעשו כן יתייצבו למועד הדיון שאותו קבענו", קובעים השופטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}