כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מפגן תמיכה: 20 רבנים הגיעו לתמוך בגר"י יוסף

הרחוב הספרדי בוער • כינוס תמיכה בו השתתפו 20 רבנים ספרדים, נערך בביתו של הרב יעקב יוסף בירושלים • פעילים שסי"ם יוזמים: הקמת תנועה חברתית שתפעל נגד האפליה • כל הפרטים

כינוס תמיכה
כינוס תמיכה

הרחוב הספרדי לוהט: הימים האחרונים החזירו את העטרה ליושנה, לפחות בלהט שיש בעיני הפעילים. הדם החם של פעילי התנועה הגיע לנקודת הרתיחה.

בשעות הצהריים צלצל הטלפון במערכת 'בחדרי חרדים' מצידו השני של הקו נשמע קול שדיבר בלחש. "אני רוצה להעביר מידע חשאי. אני מבקש שלא תנסו לזהות אותי. אני מסתכן במשרתי".

"איימו עלי ברצח", מקונן הגר"י יוסף • צפו

בשיחה הארוכה גולל הפעיל, אותו נגדיר בזהירות כאחד מפעיליה הבולטים של הסיעה, את המצב בשטח. "אני שומע יותר ויותר קולות הקוראים לפעול. אנחנו נאנקים תחת שלטון אשכנזי שרודה בנו, והסיעה הש"סית שותקת. חייבים לפתוח ארגון חברתי שיאבק בעוולות. אם האשכנזים כולם סלונים, אז אנחנו - כולנו ללום".

מה אתם מתכוננים לעשות, שאלתי אותו. "נפתח מסגרת חברתית, שתמנה רבנים רבים ואישי ציבור ידועים, שתיאבק ללא חת באפליה הזועקת לשמים".

• יש מישהו מזוהה שעומד מאחורי הפעילות?

"בימים הקרובים יהיו כמה שמות שיפתיעו את הציבור. אני יכול לומר לך שאחד מבכירי הכותבים ביום ליום עוסק באינטנסיביות בנושא. ואנחנו נצא לדרך בימים הקרובים".

במקביל, בשעות אחר הצהריים התכנסו בביתו של הגר"י יוסף בירושלים 20 רבנים ספרדים, שהגיעו לעודד את רוחו. הרבנים, שביקשו להישאר בעילום שם, ישבו שעה ארוכה ודנו במצב.

האם זוהי הפלטפורמה הרבנית שתלוה את התנועה החדשה? אנחנו נעקוב בדריכות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}