כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אדוני השוטר, "אל תיתן לפרוש להיכנס לכלא"

הורים מעמנואל בכלא? ה'יהדות התורה'הכיתתיות חוגגת • ליצמן טוען שישראל פרוש מנע הכנסת 'המודיע' לאסירים, ודרש מהשר לביטחון פנים לשלול זכויותיו של פרוש הבן • אנשי פרוש: "הוא מתוסכל"

ישראל פרוש (מימין) במתחם 'שאגת עמנואל'
ישראל פרוש (מימין) במתחם 'שאגת עמנואל'

מי שחשב שכליאת ההורים מעמנואל מאחורי סורג ובריח, תפחית את מפלס המתח הגואה בין הפלגים ב'יהדות התורה' טועה טעות מרה. מתברר, כי לא רק שהמתח לא ירד, אלא שהגורמים השונים בתוך הסיעה מנצלים גם את הסיטואציה המביכה, כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם.

הכל החל ביום ו' האחרון. האסירים 'בילו' את יומם הראשון בכלא, ונציגי העיתונים, כמו עוד יהודים רבים וטובים, עשו הכל בכדי להנעים את שהייתם מאחורי החומות, ושלחו נציגים שיכניסו את העיתונים האוהדים אל תוככי הכלא.

מכאן והילך, הגרסאות סותרות.

נתחיל דווקא בגירסה הליצמנאית: לטענת סגן שר הבריאות, ישראל פרוש, המשמש בימים כתיקונם כסגן ראש עיריית אלעד, ומנהל ארגון לרווחת האסירים, פעל מול גורמים שונים בשב"ס, על מנת שהאסירים לא יקבלו את עיתון 'המודיע' לשבת. לדבריו, פרוש פנה לרב הכלא ואמר לו שכל האסירים מעוניינים רק בעיתון המבשר, ולפיכך, אין צורך להכניס עבורם את עיתון 'המודיע'.

עיתון צילום: עיתון
עיתון 'המודיע' בשערי הכלא, ביום שישי. צילום: יעקב נחומי

לטענת אנשי פרוש, הדברים מופרכים מיסודם. "ישראל מעולם לא פנה לאף אחד בנושא, והוא לא מתעסק בנושאים שוליים מעין אלו. הוא לא פעל נגד עיתון 'המודיע', ויתירה מכך, העובדה שהאסירים קיבלו את המודיע בשבת, זאת למרות 'בקשתו' של ישראל".

אלא שכאן הלכו הדברים והסתבכו. סגן שר הבריאות פנה לשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, וביקש ממנו לשלול את זכותו של ישראל פרוש להיכנס לכלא במהלך השבועיים הקרובים, זאת בשל העובדה שהוא מנצל את האישור הקבוע שיש ברשותו בכדי להיכנס לכלא, לצרכים פוליטיים.

במחנהו של פרוש, לא מתכוננים לוותר, ואומרים: "ליצמן לא מצליח להפנים שהמאבק והניצחון בפרשת עמנואל נרשם לזכותו של פרוש, הוא עושה הכל בכדי לתקוע בגלגלים, אבל זה לא יילך לו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}