כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ללום: "ארוץ לפוליטיקה אם אקבל הוראה"

האם מאחורי מאבקו המתוקשר של יואב ללום נגד מה שהוא רואה כאפליה קיימות שאיפות פוליטיות? ללום מכחיש, אך אומר: "אעשה זאת אם הגר"י יוסף יורה לי" • וגם: אבישי בן חיים ומרגי מפרשנים את מהלכי ש"ס • האזינו לפולמוס הסוער בתוכניתו של רזי ברקאי

ללום: "ארוץ לפוליטיקה אם אקבל הוראה"
מנחם הלוי

הסערה מסרבת לדעוך, הגיזרה ממשיכה להתלהט, ובעוד ההורים החסידיים מעמנואל ממשיכים להיאנק בכלאם, יש מי שממשיך לדון במה שהביא להתפוצצות חבית חומר הנפץ: האפליה, שנטען כי היא מרימה ראש במוסדות חינוך חרדיים.

יואב ללום, האיש שעתר לבג"ץ בפרשה הכי מדוברת בתקשורת הכללית והחרדית בימים האחרונים הגיב בשיחה ארוכה עם רזי ברקאי לכל הכותרות.

בתחילת השיחה השיב ללום לטענותיו של ברקאי לפיהן הגר"ע יוסף יצא נגדו בדרשתו הקבועה במוצ"ש האחרון. "דבריו של הרב במוצ"ש הם דברים ידועים שאף אחד לא מתעלם מהם. אבל במקרה הזה אנחנו קיבלנו היתר מבתי דין רבניים שאפשרו לנו ללכת לערכאות. לכן, במקרה שלנו הדברים "מרים יד בתורת משה רבינו" כפי שאמר הגר"ע - לא מיוחסים אלינו.

"זה לא חדש שאני חשוף לאיומים מכל הסוגים, איומים פיזיים ומילולים", השיב ללום לשאלתו של ברקאי.

בהתייחס לפרישתו של הרב יעקב יוסף מפרשת עמנואל אמר ללום: "הרב יעקב יוסף, פרש בגלל שאיימו עליו ועל ילדיו. הדברים עברו כל גבול של איומים והיו מעבר לזה. אין לי אלא להצהיר בעניין הזה שאנחנו לא שומעים את גדולי הרבנים מוחים על כך שמישהו העז להרים ידיים או לאיים על אדם גדול כזה".

בשיחה שערך ברקאי עם הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10, אבישי בן חיים, דנו השניים מדוע הציבור ונציגיו לא יכולים לומר שום דבר בעניין עמנואל בפרשיית עמנואל שקשורים בדבריו של הגר"ע יוסף.

"הציבור החרדי הולך אחר האידיאל של גדולי הדור, ברגע שתשבור את האידיאל יישבר גם משהו בתוך הציבור החרדי", הסביר בן חיים.

במהלך השידור התווכחו ללום ובן חיים, סביב הטענה לפיה הנהגת ש"ס שולחת את ילדיה למוסדות אשכנזיים.

ללום התייחס בעניין לדבריו של אלי ישי שטען כי הוא שולח את ילדיו לבית ספר אשכנזי כי הוא ממוקם עשרה מטרים מביתו ואמר: "למה ספרדים אחרים צריכים לשלוח את ילדיהם קילומטרים מהבית בעוד יש אחד ליד הבית?".

ללום התייחס לשאלתו של ברקאי, האם יש לו כוונות פוליטיות? ואמר: "אם הרב יעקב יוסף יורה לי ללכת לפוליטיקה, אעשה זאת למרות שאבקש קודם שלא".

"אני פונה לסייעת ש"ס, לקחת בעלות על כל המאבק הזה ואם זה יקרה אני תוך שעה מתחייב להפוך להיות אלמוני בסיפור הזה".

שר הדתות, יעקב מרגי הצטרף אף הוא לתוכניתו של ברקאי ואמר: "ש"ס עשתה את כל מה שהיא צריכה לעשות, היא הקימה בית ספר ספרדי בעמנואל, הסיעה תגבה כל מהלך שנעשה על פי דעת תורה במקרה הזה זה נגד דעת תורה".

"הנהגת ש"ס לא שותקת. ההנהגה שלנו הקימה רשת בתי ספר בכל הארץ. מי שרוצה להמשיך לאכול את הפירות הבאושים של האפליה במוסדות האשכנזיים שיבושם לו. אנחנו לא נצא ונקרקר אחרי כל אחד שרוצה להיכנס שאין מענה", התלהם מרגי.

מרגי ענה לשאלתו של ברקאי לפיה ישנה הרבה פרשנויות ל"דעת התורה" אותה הוא הזכיר ואמר כי "ש"ס מתנהגת בעקביות אחרי דעת תורה של הגר"ע יוסף שליט"א שאמר לנו "שב ואל תעשה".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}