כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בג"ץ מתבכיין: "החרדים ביזו אותנו"

בג"צ דן הבוקר במעצר האימהות מעמנואל שלא התייצבו לרצות את מאסרן, והחליט: עד לדיון שיתקיים בי' תמוז - הן משוחררות • בג"ץ מורה ליועץ המשפטי לבדוק את אמירות הח"כים החרדיים נגד אדמונד לוי

כבר כתבו עלינו בבחדרי? החכי"ם פרוש ומוזס והעיתונאי יעקב ריבלין
כבר כתבו עלינו בבחדרי? החכי"ם פרוש ומוזס והעיתונאי יעקב ריבלין

בג"צ דן בשעות הצהרים (א'), בבקשת האימהות מעמנואל שלא לבצע את עונש המאסר שנגזר עליהן, בכדי שיוכלו לדאוג לשלום הילדים שנשארו בבית.

בג"צ, שדן בבקשה, החליט לקבל באופן זמני את הבקשה, ולעכב את ביצוע ההחלטה ביומיים נוספים, מה שיאפשר לשופטים לרדת בצורה מכובדת מהעץ.

השופטים כתבו בהחלטתם: "ההורים היו מודעים היטב לפסק הדין שניתן, ולמרות שניתנו להם מאז הזדמנויות רבות לביצועו ללא כפייה, הם פעלו בדרכים שונות לסיכולו".

במהלך הימים האחרונים, פעלו נציגי ההורים למנוע את מאסר הנשים, והגישו בקשה נוספת ודחופה לבג"ץ בעניין, בשל "נסיבות מיוחדות, כל אחת וסיבותיה עמה". בין היתר הוזכרו נשים בהריון מתקדם, וכאלו שמניקות ומטפלות בילדים רבים. הם צירפו מסמכים חסויים, שחלקם התקבלו משירותי הרווחה.

במקביל, מותחים השופטים בהחלטה ביקורת קשה על אישי הציבור החרדים ועל העיתונות החרדית כולה בגין ההתקפות הבוטות נגד שופטי בית המשפט העליון בכלל, ונגד השופט אדמונד לוי בפרט.

בפסק הדין מטילים השופטים על היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לבדוק את האמירות הקשות שנאמרו, ולפעול כנגד המתבטאים, על פי הכתוב בחוק.

"במהלך הימים האחרונים נשמעו במסגרת השיח הציבורי המותר גם התבטאויות חריגות ביותר נגד בית משפט זה ובמיוחד נגד אחד משופטיו, וזאת, בין השאר, על ידי נבחרי ציבור. היועץ המשפטי לממשלה מתבקש איפוא לבדוק האם הגיעו הדברים הללו לכאורה לכדי זילות בית המשפט ולהנחות את נבחרי הציבור לגבי המתחייב ממעמדם ומתפקידם", כתב השופט.

יצויין כי סעיף 255 לחוק העונשין אומר כי: "האומר או כותב דבר על שופט או דיין לענין כהונתו בכוונה לפגוע במעמדו, או מפרסם דברי גידוף נגד שופט או דיין כדי להחשיד או לבזות את דרכי השפיטה, דינו - מאסר שלוש שנים, אולם ביקורת כנה ואדיבה לטיב החלטתו של שופט או דיין בדבר שיש בו עניין לציבור לא תהא עבירה לפי סעיף זה".








הגרי"ש אלישיב מגיע אל ההפגנה הגדולה ביום חמישי:


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}