כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מקלב לבג"ץ: "תאסרו אותי מהר"

בג"ץ הורה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את אמירות הח"כים נגד בג"ץ והשופט לוי - והצית סערה • ח"כ מקלב: "שלטון קומוניסטי הכולא הורים בשל חינוך" • ליצמן, שהצית את המדורה: "נסיון לסתימת פיות"

השב"ס בפתח מעשיהו. צילום: מנחם הלוי
השב"ס בפתח מעשיהו. צילום: מנחם הלוי

קריאת שופטי בית המשפט העליון להיועץ המשפטי לממשלה לבדוק את התבטאויות חברי הכנסת החרדיים בימים האחרונים, ולשקול לפתוח נגדם בהליכים פליליים, עוררה סערה בנציגות החרדית.

בג"ץ מתבכיין: "החרדים ביזו אותנו"

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה: "לא חקירות משטרה ולא מעצרים יהלכו עלינו אימים. מעולם לא היה לנו קשר ערכי עם בית המשפט ואין כאן פחד 'לא מפני היראה ולא מפני הכבוד'. לא הייתה כאן פגיעה בכבוד השופטים, אלא השופטים פגעו בכבודה של היהדות. איננו נרתעים מלומר את האמת ואיננו דואגים. בג"ץ הכה שוב בפטישו וניתץ את קדשי ישראל בכך שהורה לשלוח לכלא עשרות הורים שכל פשעם הוא רצונם להעניק לילדיהם חינוך תורני ברוח ישראל סבא. מאז השלטון הקומוניסטי בברית המועצות לא נשלחו הורים לכלא בשל חינוך יהודי שרצו להעניק לילדיהם.

"אם כל כך רוצים להעמיד אותנו לדין ולעצור אותנו, כדאי שיעשו זאת כמה שיותר מהר כדי שנספיק להיכלא עם אסירי עמנואל", סיכם ח"כ אורי מקלב.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהצית את המדורה כשהתבטא ששופט בית המשפט העליון פעל ממניעים אישיים, הגיב לקריאת הבג"ץ: "מדובר בנסיון לסתימת פיות, פגיעה בחופש הדיבור, והמשך לכפייה שיפוטית אנטי דמוקרטית. אני מצפה מאבירי החופש והביטוי שיגנו את את הצעדים האלה שמטרתם אי התמודדות עם ביקורת ציבורית שהיא חלק מהליך דמוקרטי ובריחה מאחריות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}