כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

5 מתוך 6 ס"ת שנגנבו מאנטוורפן הוחזרו באמצעות מתווך

הגנבים שפרצו אל בית הכנסת המרכזי של קהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן ניסו למכור את ספרי התורה, אך פרסום הגניבה הקשה עליהם. לאחר שניסיון למכור את ספרי התורה באוקראינה נכשל - הם שלחו מתווך

הרב פינחס קורנפלד מראשי קהילת מחזקי הדת מציג פרוכת בלי ס"ת. צילום: זאבי פרוליך
הרב פינחס קורנפלד מראשי קהילת מחזקי הדת מציג פרוכת בלי ס"ת. צילום: זאבי פרוליך

לפני כשלושה שבועות, בשבת פרשת בהעלותך, נפרץ בית הכנסת המרכזי של קהילת 'מחזיקי הדת', הממוקם ברחוב אוסטן באנטוורפן שבבלגיה, ומהמקום נגנבו שישה מתוך 12 ספרי התורה שהיו בארון הקודש. בין הספרים שנגנבו היה ספר תורה עתיק, בעל שווי כלכלי רב.

קהילת 'מחזיקי הדת' שכרה חוקר פרטי על מנת שינסה לאתר את הגנבים. מצילומי מצלמות האבטחה שבמקום עלה כי הגנבים פרצו למבנה בית הכנסת דרך הכניסה לאולם ולמקווה. עוד התברר כי הפורצים נראים יהודים. הקהילה פרסמה מיד בכל אמצעי התקשורת את דבר הגניבה, וזאת על מנת להקשות על הגנבים למכור את ספרי התורה לקהילות יהודיות אחרות.

הגנבים ניסו למכור את ספרי התורה, אך הפרסום הגדול של הגניבה הקשה עליהם, ולכן הם ניסו למכור את ספרי התורה באוקראינה. המשטרה המקומית פתחה בחקירה.

בימים האחרונים פנה מתווך אל ראשי הקהילה, והציע להחזיר את ספרי התורה בתמורה לסכום כספי. אחד מראשי הקהילה נסע לראות את הספרים, טרם בוצעה ההחלפה, ולאחר שראה שספרי התורה לא ניזוקו - העובר הכסף. אולם רק חמישה ספרי תורה הוחזרו, בעוד הספר השישי טרם הוחזר.

כעת בודקים סופרי סת"ם מתוך הקהילה את כשרות ספרי התורה.

בימים הקרובים מתכננים בקהילה חגיגה לרגל החזרת ספרי התורה, שיוכנסו לבית הכנסת ברוב עם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}