כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השמש הכתה בעוז, הירח לא פחות

יום קשה עבר על כוחותינו: הרבבות שעמדו בשמש הקופחת, יוצגו בכלי התקשורת בארץ בהגינות מפתיעה • מי שניצח על המלאכה התקשורתית: ירח טוקר, כן, השמנמן החייכן מהכספים • ירח, שאפו!

השמש הכתה בעוז, הירח לא פחות

אוטובוס הנשים עדיין נעדר, אך המערכה המרכזית הסתיימה, בתוך שעות ספורות הצליחו נציגי היהדות החרדית להפיק אירוע המוני בסדר גודל של מאה אלף איש, הרמקולים בירושלים אמנם לא היו מושלמים, כך גם פרטים טכניים נוספים, אבל אין תלונות כאשר מדובר בהתארגנות ספונטאנית ומהירה.

צד אחד בכל זאת בלט לטובה, ודווקא בתחום החשוב כ"כ בימי ההסתה האלו, הצד התקשורתי פעל בצורה יוצאת מן הכלל. ההתנהלות זכתה לשבחים אף בשידור חי בחדשות ערוץ 2 ובגופים נוספים.

על המערכה התקשורתית כולה ניצח אישית דוברו של ח"כ הרב גפני, ירחמיאל (ירח) טוקר. טוקר קיבל את הג'וב והטייטל של "דובר העצרת" מיד לאחר הוראתו של מרן הגרי"ש כי יש לצאת ולהפגין. כאחד שפיקד תקשורתית על אירועים רבי נפגעים בימיו ב"איחוד הצלה", ניהל זאת בצורה די זהה, חדשנית לגמרי במאבקים ועצרות של הציבור החרדי. האפקטיביות שהיא הוכיחה, היא מעל לכל ספק.

במהלך היממה שלח טוקר מאות הודעות ומסרים ברורים לכל ערוצי התקשורת, החרדית, הכללית ואף התקשורת הזרה. החל בהודעה חד משמעית, "לא מדובר בהפגנה, זאת עצרת, זאת מערכה"... בשל הקונוטציה השלילית של ה'הפגנה', המשך במסרים ברורים שהעביר לכתבים, "מסר חשוב- אין להיכנס לנושא העדתי, אנו מגנים אפליה וגזענות, מדובר על מאבק עקרוני, אידיאולוגי, דעת תורה מול החלטת שופט"... ו כלה בתיאורים מצמררים מהרגעים האחרונים בהם האבות נפרדו מהילדים, "הילדות שואלות האם יעצרו גם אותן, האבא נישק את בתו מול המצלמות, אמר לה דברי חיזוק, ונפרד ממנה, לשבועיים"..

אין ספק כי התקשורת הושפעה הן מהמסרים העקיפים והן מסדרת הראיונות שהעניק טוקר עצמו לחדשות ערוץ 2, שוב ושוב, לערוצי הרדיו והתקשורת, המסר המרכזי שחלחל בהכוונתו היה מסע ההפחדה של המשטרה מאירוע אלים ועל עשרת אלפי השוטרים שיפגינו נחישות, מול המציאות בשטח, שונה לחלוטין. אירוע מכובד ומסודר למופת. טוקר שלח גם נציגים נוספים לחזית ההסברה, אישים רהוטים כמו אריה זיסמן, אבי בלום, חיים וולדר ואחרים קיבלו בקשות לראיונות ממערכות התקשורת, "ירח שלח אותנו"....

ביום כזה, כאשר למרות שטוקר מייצג ביום יום את ח"כ הרב גפני הליטאי, אין ספק כי העבודה התקשורתית שביצע, שירתה את עולם החרדי כולו... אם חדשות ערוץ 10 בחרה הערב במהלך המהדורה המרכזית להזכיר את פועלו ואת השינוי שחל בנושא התקשורת בחברה החרדית, אנו לא נעשה זאת?....


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}