כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ע: "אין עוה"ב" • בנו הגר"י: "פורש"

"מי שהולך, מרים יד בתורת משה, וכאילו חירף וגידף כלפי מעלה, אמר הגר"ע בהתייחסות לפרשת עמנואל" • בד בבד, מודיע בנו, הגר"י יוסף: "סיימתי, אני פורש מכל העניין לחלוטין" • ויש וידאו

הגר"ע יוסף בדרשתו
הגר"ע יוסף בדרשתו



מתקפה חסרת תקדים בחומרתה מפיו של הגר"ע יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה, כנגד הליכתו של יואב ללום לערכאות, על רקע פרשת בג"ץ עמנואל.

את הליכתו לערכאות שהובילה להסלמה חסרת תקדים ביחסי בג"ץ-חרדים בשל העובדה כי בג"ץ שש על עתירת העותר כמוצא שלל-רב - עשה יואב ללום בשמו ובגיבויו של הגר"י יוסף, כשהוא אומר לכל מיקרופון מזדמן כי הוא נלחם למען בני עדות המזרח.

אלא שמסתבר שלא מעשיו ולא דבריו, אינם רצויים במעונו של מנהיג יהודי עדות המזרח, הגר"ע יוסף.

בדרשתו השבועית ששודרה בלוין לרבבות צופים אמר הגר"ע יוסף הערב, כי "מי שפונה לערכאות, אין לו חלק לעולם הבא".

בדרשתו תקף הגר"ע את בג"ץ, בכך שהתייצב כנגד מגישי העתירה, שהיו מגובים ונתונים למרותו הרוחנית של הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע. "אתם יודעים מה דעתי על בית משפט העליון", אמר הגר"ע יוסף.

"רוצה לומר לכם דברי הרמב"ם, כל מי שפונה לערכאות, לבתי משפט החילוניים, שפוסקים לא לפי דין תורה, כותב הרמב"ם כל מי שהולך לערכאות הדין שלו מרים ידו בתורת משה רבנו, כאילו חירף וגידף, אין לו חלק לעולם הבא. זה מי שהולך לערכאות".

לדברי הגר"ע, "יש בתי דין רבניים. הם יפסקו הלכה, על פיהם יקום דבר. לא חס ושלום ילכו לערכאות, לבית משפט חילוני.

"כל אדם יהודי יעשה ככה, לא ירים ידו תורת משה רבנו וכאילו חירף וגידף כלפי מעלה. היזהרו מהדבר הזה.

"ראיתם מה עשו השבוע הזה, ראיתם איך דרכם. אנחנו מתרחקים מהם, יש לנו תורה קדושה", סיים הגר"ע יוסף.

אמירותיו החד משמעיות של הגר"ע יוסף, עשתה קץ לחרושת הניסיונות להיתלות באילנות הלכתיים כל הדרך אל היכל השן של בג"ץ. "הערב התברר מי הולך לפי ההלכה, ומי מנגח את ההלכה", אמר גורם בש"ס. "גם אנחנו נגד אפליה, ולשם כך אנו קיימים. אבל המעשה הזה, הביא לחילול ה' שאין כדוגמתו, שלא לדבר על כך שלא רק שהוא לא השיג את מטרתו, אלא אף החמיר את המצב"., ,

הגר"י יוסף: אני פורש מהמאבק

בד בבד, הדהים הערב הגר"י יוסף, בנו הגדול של הגר"ע ורב שכונת שמואל הנביא שהעניק כל העת גיבוי ליואב ללום - כאשר הודיע כי הוא פורש מהמאבק, וכי לא יוסיף להעניק גיבוי הלכתי לללום ולמעשיו. "סיימתי, אני פורש מכל העניין לחלוטין", אמר הגר"י יוסף.

הר"י יוסף אמר כי בעת האחרונה הוא חווה איומים על חייו. "בתקופה האחרונה אוימתי מספר פעמים", הוא אמר. "בשבוע האחרון האיומים הגיעו גם לבני משפחתי, לילדים ולנכדים שלי. כל עוד שהאיומים היו עליי, הרשיתי לעצמי להמשיך, אבל ברגע שזה פוגע בבני משפחתי, אני פורש", הוסיף.

לכל אורך הדרך, נפנף יואב ללום בתמיכתו של הגר"י יוסף בצעדיו, ובהוראתו המפורשת לעתור לבג"ץ כנגד החינוך החרדי.

משמעות הצעד הדרמטי אותו ביצע הערב הגר"י יוסף, היא כי ללום נותר ללא כל גיבוי תורני.

האם ייאלץ ללום לעשות את מעשיו במוצהר כנגד דעת תורה - או שיודיע אף על פרישתו מהמאבק שהכניס את הציבור החרדי כולו לטלטלה והביא לכליאת עשרות הורים חרדים בכלא?

את התשובה לכך לא ניתן לקבל בשעה זו, אם כי בראיון בסוף השבוע שעבר שהעניק ל'הארץ', הוא רמז כי פניו לפרישה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 85 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}