כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פרוש מקים מאהל • קדימה: "תדיחו אותו"

פרוש הקים מאהל בשערי מעשיהו, שתתפקד כלשכה לכל דבר • גם עיריית ביתר תופעל ממעשיהו • במערכת הפוליטית קריאות להדחת פרוש • וגם: כך עברה השבת הראשונה על האסירים

יושעה מתפקידו? ח"כ פרוש
יושעה מתפקידו? ח"כ פרוש

הכרזתו של סגן שר החינוך, מאיר פרוש, על הלשכה שהוא פותח בשערי 'מעשיהו' לאות הזדהות עם ההורים הכלואים ולאות מחאה כנגד החלטתו השערוריתית של השופט אדמונד לוי - מתחילה לעלות לו ביוקר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההחלטה הצפויה לגרור תשומת לב רבה - חיובית ושלילית - לעברו של פרוש, נולדה במהלך ישיבה במערכת 'המבשר', והוצעה על ידי י' מוזסון, כתב העיתון לעניינים מעין אלו. "למה שלא תשחזר את מה שעשית בזמנו, בתקופת הקיצוצים, כאשר שבתת רעב מול הכנסת במאהל מחאה מיוחד?" - שאל מוזסון את פרוש, שהחליט לאמץ את ההחלטה בחום.

פרוש הורה לעוזרו, מנדי שוורץ, לארגן את כל הלוגיסטיקה הכרוכה בהקמת מאהל בגודל חמישים מ"ר, שיתפקד כלשכה לכל דבר, ומתוכה ימלא פרוש את תפקידו הממלכתי לאורך השבועיים הקרובים - עד אשר ישוחררו אסירי עמנואל מכלאם.

אל המקום יובאו מחשבים ניידים, שולחנות וכיסאות, וציוד משרדי מלא. ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרוש מתכנן כבר מחר בשמונה בבוקר, לקיים את פגישתו הראשונה ב'לשכה' המאולתרת.

גם ראש עיריית ביתר עילית, ר' מאיר רובינשטיין, הודיע כי בדעתו לעבוד אף הוא באוהל של פרוש, וכי עיריית ביתר עילית תנוהל בשבועיים הקרובים מאזור כלא מעשיהו ברמלה.

אולם בעוד שרובינשטיין נתקל במחיאות כפיים בעירו - פרוש, הממלא תפקיד ממלכתי, החל לספוג ביקורת מכל עבר, גם משר החינוך העומד מעליו.

ח"כ יוחנן פלסנר, קרא במהלך השבת, יחד עם כמה מחבריו, להשעות את סגן שר החינוך, מאיר פרוש מתפקידו בשל החלטתו להעביר את לשכתו לשערי הכלא.

בפנייה שעשה לראש הממשלה ולשר החינוך אמר, כי בשל החלטת פרוש אין סיבה כי הוא יישאר בימים אלו בתפקיד וינצל את משאביו הממלכתיים נגד החלטת בג"ץ.

ח"כ יוחנן פלסנר אמר: "לאור שתיקתו הרועמת של ראש הממשלה בפרשה זו עד כה, נדרשת אמירה ברורה וחד משמעית של ראש הממשלה ושר החינוך שתבהיר כי לא ייתכן שחבר בממשלה יעשה שימוש בלשכתו ובמשאבים הממלכתיים שהועמדו לרשותו כדי להוביל מחאה נגד בית המשפט העליון".

ח"כ ניצן הורוביץ תקף אף הוא את פרוש ואמר, כי הוא בטוח שחייבים להשעות אותו מתפקידו. "אם פרוש וחבריו כל כך בזים למדינה הציונית ולחוקיה, הם מוזמנים לצאת מהממשלה ולהפסיק את הסבל הנגרם להם בקבלת תקציבים ותמיכות מהמדינה בה הם אינם מכירים".

בתגובה אמר שר החינוך גדעון סער, בראיון שהעניק לערוץ 2 בשבת, כי פרוש מייצג את מפלגתו ולא את ממשלתו.

בתוך כך, על פי דיווחים של שירות בתי הסוהר העבירו ההורים את השבת האחרונה ללא כל אירועים חריגים. התפילות התקיימו בבית הכנסת ובחצר הכלא והאוכל הכשר למהדרין הועבר לאסירים.

ככל הנראה גם האדמו"ר מסלונים ישהה במקום יחד עם פרוש, שם יקבל קהל במהלך תקופת המאסר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}