כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האמהות נעלמו • האדמו"ר: לא להיכנס לכלא

אוטובוס האמהות שנועדו להיכנס לכלא - נעלם • המשטרה המופתעת החלה בחיפושים אחר האמהות • ל'בחדרי חרדים' נודע: האדמו"ר מסלונים בהוראה של הרגע האחרון - נשים, אל תלכו לכלא • הנשים: לא נסגיר עצמנו

מחכים לאימהות. כלא מעשיהו הערב. צילום: מנחם הלוי
מחכים לאימהות. כלא מעשיהו הערב. צילום: מנחם הלוי

התפתחות דרמטית בפרשת עמנואל: אנשי שירות בתי הסוהר שקיבלו הערב (ה') את פניהם של הורי תלמידות המגמה החסידית בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל גילו כי כל 24 הנשים וארבעה גברים נוספים לא התייצבו לריצוי העונש. לפי שעה לא ברור מה הסיבה לעובדה שאמהות התלמידות בחרו לא להגיע.

לפי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הורה האדמו"ר מסלונים לנשים, ברגע האחרון, שלא לנסוע לכלא. "אין מקום לנשים בכלא", אמר האדמו"ר לטענת אחד החסידים. לטענת אותו חסיד, ההורים ישהו בבתיהם של גדולי ישראל, עד לתום התקופה, כשהמשמעות באם המשטרה תבוא לעצור אותם - ברורה.

הנשים, שמסרבות להסגיר עצמן, אמרו הלילה כי אין בכוונתן להסגיר את עצמן למשטרה. "אם במשטרה רוצים הם יכולים לבוא ולעצור אותנו".

סירובן של הנשים להתייצב למעצר נחשבת כהפרה של צו בג"ץ, ובשעות האחרונות מתנהלים מגעים בין הפרקליטות לעסקנים להתיר לכל האמהות להישאר בביתן, כדי לאפשר לנשים לטפל בילדיהן. ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה.

בתוך כך, מסר שירות בתי הסוהר כי שמונה נשים קיבלו פטור מהכניסה לכלא. בתום יום הפגנות סוער נשלחו למאסר 32 הורים לתלמידות מהיישוב לאחר שסירבו למלא אחר החלטת בג"ץ להפסיק את ההפרדה העדתית בבית הספר.

ההורים החלו להגיע אחר הצהריים לתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים, משם הם הועברו לכלא איילון ברמלה. לאחר שיעברו בדיקות שונות בכלא, יעבירו אותם אנשי שירות בתי הסוהר לבתי הכלא "מעשיהו" ו-"נווה תרצה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}