כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגבירים ראו 'בחדרי חרדים' - והודיעו: נתרום

זוג אנשי עסקים מלונדון צפו באמצעות 'בחדרי חרדים' בעצרות הענק בהן נישאו ההורים על כפיים - והחליטו על אתר להרים תרומת עתק עבור המשפחות • כל הפרטים על התרומה

הגבירים ראו 'בחדרי חרדים' - והודיעו: נתרום
יעקב נחומי

מתנה גדולה יותר מזו לא יכולים היו אדמונד לוי ויואב ללום להעניק לציבור החרדי: האחדות המפעימה, הסולידריות ההדדית, הלב היהודי הקולקטיבי שהתעורר בכל מקום ותחושת שותפות הגורל שיהודים בכל העולם חשו לנוכח תמונות היהודים החרדים מהיישוב עמנואל העומדים לשלם מחיר של שלילת חירות אישית רק בגין אמונתם הדתית ורצונם להישמע בקול רבם – היא התוצאה המתוקה שיצאה מהפרשה העזה הזו, שטילטלה את המדינה כולה מצד לצד.

והרי לכם סיפור שהתרחש ביום הדרמטי והסוער הזה, בלונדון הרחוקה: זוג אנשי עסקים עשירים מגולדס-גרין שבלונדון, המנהלים יחד עסק משותף, ישבו היום בצהריים במשרדם המשותף, נכנסו לאתר 'בחדרי חרדים', וצפו יחד בשידור החי ממפגני הרבבות בירושלים ובבני ברק, שהועבר באתר און-ליין.

צמד אנשי העסקים ראו את הזעקה ההמונית, ההורים הנרגשים עם התגים שעליהם כתוב 'אסיר מקדש שם שמים', ואת הדמעות בעיני המועמדים לשבת בכלא.

הם שמעו את נציג ההורים, מאיר אלמליח, מכריז בירושלים כי כאשר שאלו אותו היכן יהיה בנו בן השנה וחצי, "אמרתי שאני אקח אותו איתי לכלא".

הם שמעו גם את דוד ביטון, נציג ההורים שנאם בבני ברק, ואמר: "דסי בתי, אל תדאגי. אני לא הולך לכלא בגללך – אלא בזכותך".

אנשי העסקים הבריטים ראו, התרגשו ודמעו. הערבות היהודית שמעולם לא כבתה, התנוצצה בהם, ועל אתר הם החליטו להרים תרומה נכבדה ביותר עבור כל הורה והורה הנכנס הערב בשערי מעשיהו.

הם יצרו קשר עם אחד האברכים מעמנואל, המרכז את הטיפול במשפחות האסירים, והודיעו כי יעניקו לכל משפחה ומשפחה סכום של 2500 דולרים, כאות הזדהות עם מסירות נפשם למען קודשי היהדות.

כל אחד משני העסקים הרים תרומה בסכום של 115,000 דולרים, וכך, תקבל כל אחת מ-46 המשפחות סכום בן 2,500 דולרים.

הודעת הגבירים התקבלה בהתרגשות רבה בקרב הגורמים האחראים על הטיפול במשפחות.

ותודה לאדמונד לוי...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}