כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אבא, גוט שאבעס" - בכה הילד • תיעוד

כשחלות בידיהם, הגיעו עשרות ילדי האבות מעמנואל האסורים במעשיהו, וקיבלו את השבת במקום • לבבות רבים נשברו לקול הצרחה: "אבא, גוט שאבעס!" יעקב נחומי חזר עם גלריה ווידאו מרהיבים

אבא, שבת שלום. צילום: יעקב נחומי
אבא, שבת שלום. צילום: יעקב נחומי



לא מעט דמעות נשפכו בשערי מעשיהו ביום שישי אחר הצהריים, 'בפניא דמעלי שבתא', כאשר אל המקום הגיעו עשרות ילדיהם של האסירים, על מנת לקבל את השבת בסמוך לאבותיהם, ולומר להם 'גוט שאבעס'.

היה זה מרגש לשמוע את עשרות הילדים זועקים במקהלה ילדותית צרחנית: "אבא, גוט שאבעס!"... סביר להניח כי הוריהם הכלואים שמעו היטב את הקריאה הנרגשת - שמעו והתרגשו.

הילדים, שחלקם הגיעו מצוידים בחלות שביקשו להעביר לאבותיהם והשב"ס לא אפשר זאת, שרו משירי השבת, ויביעו את תמיכת תינוקות של בית רבן שאין בהם חטא, באבותיהם הנרדפים על ידי השלטונות, בישראל של שנת 2010.

"אם בשבוע הבא בית המשפט ימשיך להתעמר, אני לא אחראי לתוצאות", אמר, בשערי הכלא, פנחס זלצמן, מי שארגון את האירוע המרגש. "אם בשבוע לא יאפשרו לילדים: 'שבת שלום, אבא' - ייצאו ילדים בכל העולם וימחו כנגד האכזריות והאטימות הזאת: בווינה ובשטרסבורג, בניו יורק ובלונדון, בכל מקום".

"אתה יודע כמה ספרדים היו לאורך תולדות בית המשפט העליון? ארבעה! השופט לוי, בעברו עסקן ליכוד, היה גר שני קילומטר מכאן, והיה מתרוצץ בבתי כנסת חרדיים, בכדי לבקש שיתמכו בו בבחירות לעירייה. פתאום הוא מנסה להצטייר כאביר הצדק והשלטון".

'בחדרי חרדים' בשיתוף חברת 'שרלייב', העבירו שידור חי מהמעמד המרגש.

כך עברו השעות הראשונות בכלא



















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}