כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפרקליטות: "לא נתנגד לביטול מאסר האמהות"

בג"ץ דחה אכיפת צווי המאסר ל-22 האימהות מעמנואל, עד לדיון ביום א' • ללום בעתירה לבג"ץ: לשחרר את ההורים • משרד הרווחה המליץ שלא לשלוח לכלא, והפרקליטות הודיעה כי לא תתנגד

צילום: עזרא לנדא
צילום: עזרא לנדא

בג"ץ לומד פרק בעקשנות יהודית: בג"ץ דחה היום (ו) בבוקר את אכיפת צווי המאסר ל-22 האימהות מעמנואל, עד לדיון שיתקיים בבית המשפט ביום ראשון.

האימהות נעלמו • האדמו"ר: לא להיכנס לכלא

אתמול בלילה הגישו אימהות עמנואל בקשה לשחרר אותן מההתייצבות למאסר בשל שורה של נסיבות אישיות. בהחלטתו שניתנה הבוקר כתב השופט אדמונד לוי שבשל העובדה שהבקשה הוגשה בשעת לילה מאוחרת, התעורר קושי לזמן את הרכב השופטים לשישי בבוקר לדון בבקשה, ולכן הדיון יתקיים בראשון בבוקר.

עד אז מעוכב מאסרן של הנשים.

אלא ש-22 האמהות אמרו הבוקר כי אם יחליט בג"ץ להורות ביום ראשון על מעצרן, הן לא מתכוונות לשתף פעולה. אחד העסקנים אומר ל'בחדרי חרדים': "הן אינן מתכוונות להסגיר את עצמן. אם תתקבל החלטה לאסור אותן, הן פשוט ייעלמו".

אמש (ה) דחה בג"ץ את מעצר האימהות מעמנואל שלא התייצבו למאסרן. פרקליטן, עו"ד מרדכי גרין הגיש בקשה דחופה לבג"ץ לביטול מאסרן של הנשים בשל נסיבות מיוחדות, וקרא לבית המשפט להסתפק במעצר הגברים.

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי נעתר לבקשה, והחליט לדחות את מאסר הנשים עד לדיון שהתקיים הבוקר (ו).

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במשטרה הוחלט כי יינקטו כל האמצעים והכלים על מנת לממש את החלטת בית המשפט באופן מהיר ונחוש. יחד עם זאת, לא ברור כיצד מתכוונת המשטרה לאתר 22 נשים חרדיות שנעלמו.

בתוך כך, עמותת 'נוער כהלכה', הראשה עומד יואב ללום, הגישה הבוקר את תגובתה לבקשת ההורים מעמנואל לביטול המאסר שנגזר על 22 האימהות. העמותה מבקשת, בהוראת מורי דרכה, מבית המשפט לשקול מחדש את שחרור כל ההורים מהכלא, כולל האבות שכבר נכנסו לכלא.

עורכי הדין של העמותה כתבו לבג"ץ: "בנסיבות שנוצרו בתיק זה, עולה בבירור שההורים ימשיכו לבזות את פסק הדין ולא ישיבו את בנותיהם לבית הספר". לכן העמותה מבקשת לשקול מחדש את שחרור כל ההורים מהכלא ולבחון חלופות אחרות, כמו שלילת תקצוב ורישיון לבית הספר בו מתקיימת ההפרדה.

בתוך כך הודיעה פרקליטות המדינה כי לאור המלצת משרד הרווחה, שהמליץ כי בשל טובת ילדיהן של האמהות, מוטב להסתפק במאסרם של האבות ולא לשלוח את האמהות לכלא, החליטה הפרקליטות שלא תתנגד לבקשה לבטל את צווי המאסר של האמהות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}