כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההורים: לא נתייצב ב-12.00 > חשיפה

בניסיון למנוע את מפגן ההזדהות ההמוני, הודיע בג"ץ הבוקר כי על ההורים להתייצב ב-12.00 במגרש הרוסים > עוד הודיע בג"ץ, כי הורים שיבקשו לפצל את עיתוי מאסרם, "בקשתם תיבחן" > כל הפרטים

בדרך לכלא. אלה האזיקים!
בדרך לכלא. אלה האזיקים!

הגזרה הולכת ומתחממת, הרוחות הולכות ומתלהטות, ונראה כי בג"ץ גמר אומר להוציא את הדברים מכלל שליטה. בעוד שהמונים מכל רחבי הארץ מתארגנים בשעות אלו לקראת נהירה לירושלים ולבני ברק, במטרה להשתתף בעצרת ההזדהות עם ההורים המשלמים את מחיר אמונתם הדתית, מחליט בית המשפט העליון לטרוף את הקלפים, ומוציא החלטה שלא תאפשר לקיים את עצרת ההזדהות המתוכננת.

היום עם שחר החליט בית המשפט העליון להוציא הודעה, ולפיה יהיה על ההורים להתייצב בתחנת המעצר במגרש הרוסים בירושלים, לא יאוחר מהשעה 12.00 בצהריים.

כפי שפורסם בכל כלי התקשורת, "אם כל ההפגנות" תתקיים היום בירושלים בשעה 2.00 בצהריים. "אם כל ההפגנות", משמעותה עצרת הזדהות בראשות גדולי ישראל וקהל רבבות, שיבואו להביע את תמיכתם בהורים ההולכים לכלא.

בבג"ץ שמעו על הפרסומים, נבהלו ככל הנראה, והחליטו לבצע תרגיל.

בהחלטה שיצאה הבוקר מבית המשפט העליון ועליה חתומים אדמונד לוי, חנן מלצר ועדנה ארבל, נכתב, כי "בהמשך להחלטתנו מתאריך ג' בתמוז התש"ע ולאחר שלא הוגשה על ידי הורה כלשהו הודעה כי יציית לפסק הדין כאמור בהחלטה – הרינו מורים על הפעלת המאסרים שנקבעו בהחלטה, כך שהמפרים יתייצבו לצורך זה היום, ה' בתמוז, עד לשעה 12:00 בתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים".

עוד כותב בית המשפט העליון, ש"מתוך הנחה כי מדובר במפרים שהם בעלי משפחות המטופלות בילדים קטנים – נהיה ערוכים לבחון כל בקשה שיגיש הורה לעכב את ביצוע המאסר עד שבן זוגו ישתחרר מהכלא".

בסעיף השני מתייחסים שופטי בג"ץ לבעיה החוקית של הפקרת הילדים, בכך ששני בני הזוג יילקחו לכלא, בעוד שהעוללים יופקו לגורלם. בג"ץ הבין כי זהו צעד מוגזם, שיצריך השגת משפחות אומנה ועובדות סוציאליות ללמעלה ממאתיים הילדים שאמורים היו להישאר היום ללא אב ואם למשך שבועיים. על כן, מודיע בג"ץ כי כל הורה שיגיש בקשה לעכב את מאסרו עד לשחרור בן זוגו – "יבחן" בג"ץ את הבקשה.

בכיר במטה המארגן את מפגן ההמונים העלול להתבטל בשל הוראת בג"ץ, אומר חד משמעית: "אנחנו ב-12.00לא באים. נקודה. אם מישהו רוצה לקנטר ולמנוע את החופש האלמנטרי לקיים עצרת תמיכה - שייקח את האחריות עליו.

"אי אפשר להודיע להורה בשעה 10.00 בבוקר, 'תהיה בשתים עשרה בתחנת המשטרה'. זה לא עובד כך.

"ההורים לא קיבלו את הצו, וגם לא העורך דין שלהם. זה מינהל תקין? כך מתנהלת מדינה?", אומרים במטה המאבק, בשיחה נזעמת במיוחד עם כתב 'בחדרי חרדים.

> ההורים לא קיבלו את הצו?

"לא ההורים ולא הפרקליט שלהם. מאיר פרוש הגיע הבוקר לבית הנשיא, ושם זה נודע לו".

> מה בדעתכם לעשות?

"אנחנו נערכים לכך משפטית. סגן שר החינוך מאיר פרוש נפגש כעת עם מפכ"ל המשטרה סביב הבעיה הזו".

> מה באשר לאימהות: הן תלכנה לכלא?

"לא. אנחנו מגישים בקשה לפצל את הצו, כך שהאימהות תלכנה רק אחרי שהאבות ישוחררו. אנחנו, בניגוד לאחרים, יש לנו אחריות על הילדים. אנחנו לא נפקיר אותם. בכלל, אתה מבין לבד את המשמעות שבכליאת אישה חרדית. רק בבג"ץ יכולים להפגין אטימות שכזו".

אלא שבעוד בג"ץ מתרכך באשר לאימהות, המשטרה מגלה אטימות מוחלטת, ומודיעה הבוקר: "אנו לא נקבל הסכם כזה. אם נראה שהנשים מפרות את ההסכם הקודם, נחליט בשטח על מהלכים נוספים".

הבוקר נפגשו סגן שר החינוך מאיר פרוש והגרי"ד גרוסמן עם נשיא המדינה, שמעון פרס. השניים ביקשו מהנשיא שיעניק חנינה להורים. כמובן שבקשתם לא נענתה. עם זאת, פרס נשמע היה מפויס, ורק דיבר על כך ש"יש לנו חוק אחד", ושהוא מכבד את הרבנים ומבקש להימנע מאלימות והסלמה.

קישורים:
לכל הכתבות בנושא פרשת עמנואל לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}