כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האמהות נלחמו: תכניסו אותנו לכלא!

זה סופי: בשעה 17:00 יכנסו עשרות ההורים למגרש הרוסים, משם יעברו לכלא מעשיהו • בג"ץ פטר אמהות לילדים עם צרכים מיוחדים מגזר הדין, אך הללו התנגדו: "שחררו את כולם" • מאמצי הפשרה - נכשלו

בדרך לכלא. האלפים בבני ברק
בדרך לכלא. האלפים בבני ברק

נכשל הניסיון האחרון למנוע את מעצר ההורים. על רקע הפגנות הרבבות בירושלים ובבני ברק, דחה בג"ץ בצהריים (ה') את הבקשה לעכב עד השבוע הבא את מעצר הוריהן של 43 הילדות הלומדות בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל.

בבקשת העיכוב, שהוגשה על ידי עמותת "נוער כהלכה", הוצגה הצעת פשרה לפיה הבנות ישובו ללמוד ללא הפרדה, ואלו שהוריהן ירצו בכך, יוכלו בשנה הבאה לעבור למסגרת חינוכית אחרת, כראות עיניהם - אך ללא מימון מהמדינה. אולם נציגי הורי הילדות הביעו התנגדות נחרצת להצעה הזו, ובשל התנגדות זו דחו השופטים את הבקשה. עם זאת, דחו בכל זאת את ביצוע המעצרים, שיועד בתחילה לשעה 12:00, לשעה 17:00 - כלומר, לאחר סיום ההפגנות.

בהחלטתם כתבו השופטים: "התכוונו לשקול באהדה את בקשת העותרים לדחיית מאסרם של ההורים המפרים על מנת לאפשר מיצוי הניסיונות למימוש פסק הדין בדרכי שלום, אולם עמדת בא כוחם היא כי ההורים ערוכים לקיום המאסרים. בנסיבות אלו, לא ראינו מקום לשנות את החלטתנו, לפיה ההורים המפרים יתייצבו לשאת במאסר עד היום בשעה 17:00".

הצעת הפשרה הוצגה הבוקר (יום ה') באמצעות עו"ד אביעד הכהן לבג"ץ, בשמו של ראש העמותה, יואב ללום, במסגרת הדיון בעתירתו, בה ביקש לעכב את צווי המעצר נגד ההורים, שהוצאו בגין בזיון בית המשפט. אולם ההורים הבהירו עוד לפני הדיון כי הם אינם מעוניינים בפשרה - ומוכנים להיכנס לכלא "בראש זקוף ומורם".

"בעקבות בקשת העותרים שהוגשה בדקות אלה, ללא ידיעת ההורים, לדחיית ביצוע המעצרים, מבקשים ההורים להודיע ולהבהיר כי בקשת העותרים איננה משקפת את המציאות והינה פרי דמיונם בלבד", נמסר מטעם פרקליט ההורים, עו"ד מרדכי גרין. "אין שום מגעים מכל סוג שהוא בין ההורים לעותרים, ונראה כי כוונת העותרים איננה לטובת ההורים אלא לזרות חול בעיני בית המשפט, מנימוקים לא ענייניים". לדבריו, "ההורים ערוכים לקיום המעצרים".

ההורים תוקפים בחריפות את אנשי העמותה: "העותרים עושים את המעשה ומגישים בקשה שכולה צביעות, התחסדות וגלגול עיניהם לשמים. מן הראוי היה שיפנו את לבם, נפשם ומוחם לאביהם שבשמים וירכינו ראש בלב מלא בושה, חרטה ויגון - לאיזה שפל מוסרי וערכי הם הגיעו ביודעין ובעיניים פתוחות".

במקביל, הגישו היום הוריהן של 20 מהילדות בקשה נפרדת לבג"ץ שלא לשלוח אותם למעצר, בגלל "נסיבות מיוחדות". בית המשפט דן בנפרד בכל אחת מהבקשות.

צווי מעצר נגד הורים של עוד חמש ילדות כבר בוטלו הבוקר על ידי בג"ץ, לבקשת הפרקליטות, משום שמדובר בילדים בעלי צרכים מיוחדים. השופטים הביעו תמיהה על עמדת פרקליט ההורים, שהתנגד לבקשת הפרקליטות, והתנה את שחרורן מהכלא בכך שכל שאר האמהות ישוחררו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}