כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ע יוסף: "פסיקת בג"ץ כואבת"

הגר"ע יוסף אמר לאלי ישי כי הוא מתנגד באופן נחרץ לאפליה בלימודים על רקע עדתי • "יש אפליה, אבל הדרך להילחם היא לא בבג"ץ", אמרו גורמים בש"ס לרדיו 'קול ברמה' • כל הפרטים

נתמוך בהורים מהמגמה החסידית. הגר"ע יוסף
נתמוך בהורים מהמגמה החסידית. הגר"ע יוסף

מועצת חכמי התורה משמיעה את קולה לראשונה בפרשיית עמנואל, יום לפני כניסתם של ההורים לכלא מחליטים בש"ס לכנס את מועצת חכמי התורה מחר בבוקר, ולהוציא הצהרה לפיה חייבים להמשיך להילחם באפלייה לצד המלחמה באלו שפנו לבג"ץ.

גורמים בכירים בש"ס אמרו הערב למגיש המדורה המרכזית ב"קול ברמה" כי,"אסור לטשטש את העובדה שיש אפליה בכל מוסדות החינוך החרדי, אך מנגד – בג"צ אינו הפתרון הראוי לבעיית האפליה, יש בדרך גדולי ישראל ובתי דין. הפניה לבג"צ במקרה הזה גרמה לחילול ה' ולא הביאה לפתרון והפכה את בעיית האפליה לחמורה עוד יותר. בנוסף לכל אלו, יש איסור מפורש ללכת לדון בערכאות בפרט בעניינים הקשורים לחינוך ילדי ישראל".

בתוך כך, בש"ס מדגישים כי הם ימשיכו להילחם באפלייה במוסדות החינוך החרדיים במדינה.

באשר לעצרות הגדולות שהתקיימו מחר בירושלים ובבני ברק, ככל הנראה לא תוראה מועצת חכמי התורה לציבור הספרדי להשתתף בהפגנות, אם זאת תכתוב מועצת חכמי התורה מכתב הקורא להמשיך להילחם באפליה ברחבי הארץ ומנגד תתקוף את אלו שעתרו לערכאות.

בתוך כך, יו"ר ש"ס השר אלי ישי נכנס הערב אל מעונו של הגר"ע יוסף בשאלה האם על התנועה להצטרף למחאה כנגד החלטת בג"ץ. הגר"ע יוסף אמר לישי כי הוא מתנגד באופן נחרץ לאפליה בלימודים על רקע עדתי.

עוד הוסיף הגר"ע, כי נכון היה לפתור את המחלוקת בדרכי נועם, וכי הוא כואב לו "כאב גדול" על הפניה לערכאות בית המשפט ו"כאב עצום" על פסיקת בג"ץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}