כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בבריסק יפגינו נגד הנציגים החרדים

הצטרפות מפתיעה של הרגע האחרון לעצרת הענק: ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולביצ'יק הורה לתלמידיו ללכת ולהפגין בעצרת המחאה • "אנחנו מפגינים נגד הנציגות החרדית בקואליציה, לא נגד הבג"ץ"

בתוך המפגינים, אברכי בריסק. צילום: יעקב נחומי
בתוך המפגינים, אברכי בריסק. צילום: יעקב נחומי

כל גדולי הודיעו בשעות האחרונות כי הם יצטרפו לעצרות המחאה על מנת למחות נגד החלטת הבג"ץ, השולח 43 זוגות הורים אל בין חומות הכלא. הצטרפות השיא לעצרת, מביאה בשעות אלה רבבות לעצרות המחאה בירושלים ובבני ברק.

לצד קריאתם של גדולי ישראל, שמעו היום תלמידי ישבת בריסק, השומעים את שיעורו היומי של הגרא"י סולביצ'יק, הוראה מפתיעה: "יש ללכת ולהפגין יחד עם כל עם ישראל".

המעניין הוא, שמעולם לא יצאה הוראה מעין זו בישיבת בריסק, וראש הישיבה מקפיד לא להתערב בסוגיות פוליטיות או אזרחיות כל שהם. ההוראה המפתיעה, הוציאה את מאות הבחורים והאברכים לרחוב ירמיהו על מנת להשתתף בעצרת המחאה.

אלא שבשולי הדברים, אמר הגרא"י: "אנחנו לא מפגינים נגד הבג"ץ. אין לנו שום דבר עם אמירה כזו או אחרת של שופט בג"ץ שעוקר את התורה. אנחנו הולכים להפגין נגד מי ששולח את נציגי הציבור החרדי לקואליציה. אין לזה שום היתר. שנעמוד ונפגין יחד עם כל הציבור החרדי, אני מבקש תמחו על הנציגות החרדית היושבת בקואליציה. על זה אנחנו מבכים".

קישורים:
לכל הכתבות בנושא פרשת עמנואל לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}