כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יפו בוערת: הגאב"ד הפגין • גלריית תמונות

לראשונה מאז החל המאבק נגד החפירות במתחם הקברים ביפו, הגיע גאב"ד 'העדה החרדית' לשטח, כדי לעודד את המפגינים במחאתם • המשטרה איבדה שליטה • 5 פצועים פונו לוולפסון

הגאבד ביפו היום : צילום דוד קורן
הגאבד ביפו היום : צילום דוד קורן

לראשונה מאז החל המאבק נגד החפירות במתחם הקברים ביפו, הגיע היום (ד) לפני הצהריים גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, אל שטח המריבה, כדי לעודד את המפגינים במחאתם.

גדולי ישראל נגד 'אלקטרה' • בפנים: משאו של הראב"ד שנפצע בהפגנות, בווידאו ובתמליל

המשטרה, שקיבלה מידע על בואם של המפגינים, נערכה בהתאם וכוחות רבים הוזרמו למקום בשל חשש למהומות. אוטובוס שעשה את דרכו מירושלים למתחם עצמו, לווה בניידת משטרה וכוחות מג"ב.

כאלף חרדים הגיעו למקום כדי להפגין נגד החפירות הארכיאולוגיות. המפגינים נהדפו על ידי שוטרים הרכובים על סוסים והיו מצוידים באלות. השוטרים אף השליכו רימוני הלם לעבר המפגינים. במקום האירוע הוקם בית חולים שדה, כדי לטפל בפצועים. מספר מפגינים חרדים ושוטרים נפצעו.

ממד"א דווח על 5 פצועים חרדים. 4 מתוכם פונו לבית חולים וולפסון במצב קל.

המפגינים, שהגיעו כאמור, באוטובוסים מאורגנים מירושלים ומבני ברק, הצליחו לפרוץ מחסומים, להשתלט על רחוב לואי פסטר, לגרום לסגירתו ולפרוץ למבנה הארכיאולוגי המרכזי. הם הציתו פחים במקום, השליכו אבנים וקראו לעבר השוטרים: "נאצים" ו"רוצחים". בנוסף שרפו המפגינים דגלי ישראל.

כאמור, המשטרה, בסיוע מסוק שמכוון את הכוחות על הקרקע, הצליחה להדוף את המפגינים לאחר דקות ארוכות, והסיטה את ההפגנה מהרחוב הראשי לכיוון גן השניים.

אחד הרבנים שנכח בהפגנה אמר לקול ישראל: "באנו פה למחות שחופרים קברים. זו ממש בושה למדינת ישראל שחופרים קברים של יהודים. כבר 2000 שנה שהם נמצאים פה ואף אחד לא נוגע בהם. כשבחוץ לארץ חופרים קברים כולם נלחמים ומפגינים כולל המדינה. למה פה הורסים קברים. האם אתם רוצים שבעוד 100 שנה יחפרו את הקבר שלכם ולא יהיה שום זכר מכם? זה חסר היגיון. אם יש פה הפסד ממון יש דרכים על פי ההלכה איך אפשר לבנות. אנחנו נגד אלימות. בד"צ כבר נתנו הוראה חד משמעית בלי אלימות. אנחנו לא אנשים אלימים. באנו לצעוק. אם התחילו איתם מותר להם להגן על עצמם. אם לא התחילו עם החרדים אז אסור לנו לנהוג באלימות".

מיד לאחר תפילת מנחה, חזרו המפגינים למחות על חילול הקברים, והאלימות המשטרתית נמשכת ביתר שאת.












































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}