כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בג"ץ, אתם הורסים את המשק הישראלי

חברון גרנביץ בטוח שהשבוע הנחית בג"צ מהלומה לא רק על ציבור לומדי התורה, אלא על כל המשק הישראלי • תרשמו: כבר לא יהיה עבור מי למרוח עמודי כרומו בעיתונות החרדית עם מעדני חלב

בג"ץ, אתם הורסים את המשק הישראלי

ביום שני, בשעות הבוקר, הוטחה מהלומה נוספת בציבור החרדי - ושוב מצד בית המשפט של "מדינת ישראל". בפסיקת בג"ץ תקדימית, שהחלטתה התעכבה כ-10 שנים, הוחלט ברוב של ששה שופטים, כי החל מהשנה האזרחית הבאה, לא תעביר המדינה את מענק הבטחת הכנסה לאברכים שתורתם אומנותם - אברכים שהחליטו לחיות בלחם צר ומים לחץ, בכדי להקריב חייהם למען לימוד התורה.

מי שחי בציבור החרדי יודע כי מדובר בתקציב של כ-800 שקלים בחודש בלבד, אשר בקושי מספיק למחייה יומיומית; מי שמגיע מתוך הציבור החרדי יודע כי אותם אלפי אברכים חיים בעוני גשמי, מתוך בחירה ומתוך ידיעה כי זהו תפקידנו בעולמינו; מי שבא מתוך הציבור החרדי יודע כי אותם אלפי לומדי התורה חיים באושר פנימי, מוותרים על עושר חיצוני, ואינם מוכנים להתחלף עם אף אחד אחר; ומי שמכיר את הציבור החרדי יודע כי לקצבה הזעומה הזו זכאי רק אברך, אב לשלושה ילדים, שרעייתו אינה עובדת ואינו מחזיק ברשותו כלי רכב.

אין ספק כי "עת צרה היא ליעקב", וכאנשים שמאמינים באמונה שלמה כי ללא לימוד התורה אין לנו זכות קיום בעולמינו - הציבור החרדי כולו, על כל גווניו ושבטיו, צריך להתייצב וללחום את מלחמת התורה הקדושה, והכול בכדי שאותם אברכים יוכלו להמשיך ללמוד, ושמחייתם הגשמית לא תחסר משולחנם.

אבל, המאבק בפסיקת בית המשפט העליון לא צריך להיות רק של לומדי התורה או מוקיריה. פסיקת בית המשפט העליון תפגע באופן אישי כמעט בכל המשק בישראל, ומכאן שהמלחמה לביטול רוע הגזירה צריכה להיות של כל אדם במדינה, של הציבור החרדי והכללי כאחד.

שכן, מי שלא חשב צעד אחד קדימה - באם חלילה פסק בית המשפט ייצא לפועל - הרי שהחל מתחילת השנה האזרחית החדשה, אמנם באופן הדרגתי, כל המשק הישראלי ייפגע וירגיש את הגזירה שנחתה על עולם התורה. ליצרניות הגבינות והחלב כבר לא יהיה עבור מי למרוח עמודי כרומו בעיתונות החרדית עם מעדני חלב לצד ילד מאושר שפאותיו מתבדרות ברוח, כי לא יהיה מי שיקנה; יצרניות הגלידה כבר לא ייפתו אותנו בקטלוג מהודר ותמונות מרהיבות של גלידת שרבט "לכבוד שבת קודש", כי קודם צריך לדאוג ליין "לכבוד שבת קודש"; תעשיות המזון למיניהם, רשתות השיווק, בעלי החנויות, בעלי המלאכה העוסקים בשיפוץ דירות, צבעים וסיידים, חניות ההלבשה וההנעלה – כולם-כולם ירגישו את נחת זרועו של בג"ץ.

השבוע הנחיתה מערכת בתי המשפט בישראל מהלומה לא רק על עולם התורה, לא רק על ציבור לומדי התורה, לא רק על הציבור החרדי, אלא גם על המשק הישראלי. במאבק שיחל לביטול פסיקת בית המשפט, צריכים כולנו לזכור כי לא מדובר רק במלחמת התורה, אלא מלחמת הקיום.

מעל גבי במה מכובדת זו הייתי קורא לראשי המשק הישראלי, למנכ"לי החברות ויצרניות המזון, ליבואני הביגוד וההנעלה, לכולם - ללא קשר להשתייכותכם הדתית - הצטרפו למלחמה כי הגזירה היא על כולנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}