כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

צה"ל נגד האוצר: האם יזכו החרדים לפטור?

התנגשות בין תוכניות צה"ל לבין תוכנית משרד האוצר, בשאלת גיוס בחורי ישיבות לצה"ל • האוצר מציע: פטור לכל אברך בן 22 עם 3 ילדים • צה"ל: פטור מגיל 27 וגיוס מאסיבי

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

התנגשות בין תוכניות צה"ל לבין תוכנית משרד האוצר, בשאלת גיוס בחורי ישיבות לצה"ל, או מתן פטור, המהווה למעשה הרחבה של חוק טל.

מסמך שהגיע לידי 'מעריב' ועוסק בעידוד תעסוקת אברכים, אותו חיברו במשרד האוצר כחלק מחוק ההסדרים, מציע להעניק לשר הביטחון את הסמכות לפטור משירות סדיר כל תלמיד ישיבה שמלאו לו 22 ויש לו שלושה ילדים או יותר.

במהלך הדיונים הציעו נציגי האוצר לשנות מהותית את החוק, ולבטל את הסעיף שקבע כי שר הביטחון יוכל לאשר את דחיית שירותו הצבאי או האזרחי של תלמיד ישיבה בגיל 22 במקומו.

לעומת זאת, חושף היום עיתון 'הארץ', כי צה"ל הציע באחרונה מודל חדש ליישום חוק טל, שלדברי הצבא יאפשר לגייס עוד כמה אלפי חרדים מדי שנה. מדובר בהצעה נגדית להצעה שהציג משרד האוצר.

הצבא מוכן להוריד את גיל הפטור רק לכ-27 ובמקביל מציע לגייס עוד חרדים - גם צעירים שיעברו קורסים במשרד העבודה לפני גיוס וגם מבוגרים יותר, שישרתו שירות קצר וייכללו ב"מאגר חירום" שצה"ל יוכל להפעיל בעת הצורך.

בהתאם להנחיית בג"ץ, המדינה צריכה לגבש מדיניות חדשה באשר לחוק טל עד סוף השנה הנוכחית.

תוכנית הצבא או משרד האוצר מותנים באישורו של הדרג המדיני, בהקצאת משאבים למימונה ובמיוחד בהשגת הסכמות פוליטיות עם הסיעות החרדיות והרבנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}