כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עיריית אשקלון מאפשרת חילולי שבת - 2 חברי אגו"י פרשו מהקואליציה

בשבת הקרובה מתכננת עיריית אשקלון לקיים פסטיבל ימי, ובתגובה החליטו שני נציגי אגו"י לפרוש מהקואליציה • נציגי ש"ס, ביניהם סגן ראש העיר, ממתינים להוראת הגר"ע יוסף

עיריית אשקלון מאפשרת חילולי שבת  -  2 חברי אגו"י פרשו מהקואליציה
מנח זרקא

הסיפור הבא הוביל להתפטרות שני חברי מועצת עיריית אשקלון מטעם אגודת ישראל. ההתפטרות בעירייה הינה תגובה מזערית למאבק הגדול שמתככנת הקהילה החרדית בעיר נגד החלטות העירייה.

הסיפור שנחשף במהדורה המרכזית ב'קול ברמה' מתחיל בבחירות האחרונות: המרוץ לראשות העירייה היה צמוד, וקולות ספורים הכריעו לטובת ראש העיר הנוכחי, בני וקנין שהתמודד מול איתמר שמעוני.

במהלך גיוס הקולות, פנה וקנין לרב צמח מזוז וביקש את תמיכתו ועזרתו בגיוס קולות התושבים החרדים, זאת לאחר שהבטיח כי ישמור על צביונה הדתי של העיר וידאג לתושבים החרדים. הרב מזוז נענה לבקשה וחתם על ההסכם.

מה שבני וקנין לא סיפר לרב, כי הסכם הפוך בדיוק ממה שנחתם איתו, נחתם עם סגנית ראש העיר הנוכחית - סופיה ביילין, ובכך הצליח וקנין לגייס גם את התושבים החילוניים בעיר.

כמה שבועות חלפו מאז הבחירות, ווקנין החל לאשר מידי שבת, תוך חילול שבת, אירועים מוסיקליים ומכירות שונות שהתקיימו במרכזה של העיר, ללא כל התייחסות לתושבים החרדים והדתיים במקום.

בשבת הקרובה מתכננת עיריית אשקלון לקיים פסטיבל ימי. לרגל האירוע המיוחד נשלחה לכל התושבים בעיר הזמנה מיוחדת ואישית, שהוכנסה בתיבות הדואר, כשבנוסף לכך הודעה מוקלטת המזמינה לאירוע שוגרה אל כל התושבים.

בעקבות חילולי השבת בחודשים האחרונים, החליטו שניים מחברי המועצה באשקלון - ניסים חלפון ויהושע בוכניק - לפרוש מהקואליציה. שניהם חברי מועצה מטעם אגודת ישראל.

הרב ניסים חלפון שפרש מהקואליציה אמר: "אין שום מגמה לחזור בזמן הקרוב לקואליציה היות וראש העיר כל הזמן יורק עלינו ואומר שהוא יטפל בנושאים מעין אלו והוא אף פעם, מאז תחילת כהונתו, לא טיפל בשום עניין".

מנגד הנציגים של ש"ס, ביניהם גם סגן ראש העיר, הרב שמעון כהן, החליטו להשאר בקואליציה, למרות החילולי השבת ואי התייחסות בנושאים דתיים לציבור בעיר, על כך הוא מגיב ואומר: "שלחנו שאלת רב למרן הגר"ע יוסף שליט"א. נכון לעכשיו אנחנו עדיין ממתינים לתשובה ממנו".

בנוסף, טוענים תושבים חרדים כי החוף הנפרד באשקלון והנחות מיוחדות לאברכים שהובטחו כבר לפני חודשים הן הבטחות שלא קוימו.

את תגובת העירייה לא הצלחנו לקבל עד לשעת פרסום הידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}