כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האדמו"ר מסלונים: אלך לכלא עם החסידים

היהדות החרדית סוערת בעקבות החלטת שופטי בג"ץ להשליך לכלא את ההורים מעמנואל המבקשים לציית להוראת רבם, האדמו"ר מסלונים • בשיחה נסערת עם מאיר פרוש, הודיע האדמו"ר: "אצא לכלא"

"אלך לכלא". האדמו"ר מסלונים
"אלך לכלא". האדמו"ר מסלונים

הלם בחסידות סלונים: איש לא האמין כי בית המשפט יחליט לשבור את הכלים בפרשיית עמנואל שהסעירה את הציבור בחודשים האחרונים. נראה שהיום גם בית המשפט התעלה מעל עצמו, ובפסק דין תקדימי, שולח בית המשפט קרוב למאה הורים, אבות ואמהות למאות ילדים לתוככי בית הכלא.

"אנחנו נלך לכלא בראש מורם. אנחנו שמחים לשלם את המחיר. רבי עקיבא היה מצטער כל ימיו על פסוק זה, מתי יבוא לידי ואקיימנו", אומר נציג ההורים, אברהם לוריא, ל'בחדרי חרדים', מיד עם פרסום ההחלטה הדרמטית.

"יש רק בעיה, שעל פי החוק אסור להפקיר ילדם קטנים בבית, ואם שני ההורים יישלחו לכלא - הילדים יופקרו לגורלם. אני מקווה שבית המשפט ייתן את דעתו לכך, ויסדר משפחות אומנה לילדים הקטנים", הוסיף נציג ההורים.

עוד בנושא:
חסידי סלונים ילכו לכלא עם שטרימל'ך
ללום: "אני מצטער שהורים ילכו לכלא"
כך פרצה השירה • תיעוד בלעדי
הסכמה? ועדת רבנים עליונה • חשיפה
"שמע ישראל", החרידה הזעקה את ההיכל • וידאו ותמונות
הגרי"ש אלישיב במכתב של הרגע האחרון אל הגר"י יוסף
קול שונה: "החלטת הבג"צ פסולה"


כך או כך, המערכות גועשות. סגן שר החינוך מאיר פרוש שהגיע לביתו של האדמו"ר מסלונים דקות ספורות לאחר ההחלטה, שמע ממנו דברים קשים: "אני אצא יחד עם חסידי מעמנואל לכיוון הכלא. במשך כל השבועיים הללו אשב בכניסה לכלא, שם אקבל קהל. לא ניתן להפקיר אותם לנפשם".

מאיר פרוש שהודיע אף הוא כי יעביר את לשכתו אל מול חומות הכלא, צפוי לשבת לצידו של האדמו"ר, כשלצידם ישבו ככל הנראה אישי ציבור חרדים נוספים.

בתוך כך, חסידות סלונים מארנת מסע תמיכה ענק להורים מעמנואל, שתצא ביום חמשי הקרוב מהיישוב עמנואל. ככל הנראה תצא מחר הוראה לכל בית ישראל להצטרף לתהלוכה שתיערך ברוב עם הדרת מלך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}