כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בראש המלווים לכלא: כל ה'גדולים' • חשיפה

43 זוגות יצאו מחר מעמנואל לעצרות מרכזיות בב"ב וי-ם • בראש המלווים: גדולי ישראל • בב"ב ינאמו הגר"ש וואזנר • בירושלים יופיעו הגאב"ד וחברי הבד"צ • האדמו"ר מסלונים ישהה ליד הכלא

הגראי"ל שטיינמן בלווית תלמידים. יעמוד בראש התהלוכה
הגראי"ל שטיינמן בלווית תלמידים. יעמוד בראש התהלוכה

הורי התלמידות במגמה החסידית בבית הספר 'בית יעקב' בעמנואל אינם מתכוונים להיכנע ואין בדעתם לקיים את פסיקת בג"ץ, לפיה הילדות כולו ילמדו יחד במגמה הכללית. לפיכך, מחר (ה) ייכנסו 43 זוגות הורים לבית הכלא. כך לפי הוראת הבג"ץ.

אתר 'בחדרי חרדים' חושף את התוכנית של חסידות סלונים ושל ההורים, עד לשעות הכניסה אל הכלא:

בשעות הבוקר המוקדמות ייצאו ההורים, מלווים בתושבים רבים, לכיוון בני-ברק וירושלים, כשהם מתחלקים לשתי קבוצות.

הקבוצה הראשונה תגיע לרחוב לנדא בבני-ברק, כשבמקום תיערך עצרת חיזוק קטנה, בה ינאם, כפי המסתמן, הגר"ש וואזנר דברי חיזוק להורים. הגראי"ל שטיינמן הודיע גם הוא בשעה האחרונה על השתתפותו בכנס בעיר מחר. כמו-כן הוא קורא לכל ראשי-הישיבות לצאת ללוות אותם לכלא. "זהו מאבק הדור", התבטא.

בשעה האחרונה אף החל הגראי"ל שטינמן בהעברת פניות אישיות לראשי הישיבות, על מנת שיבואו מחר לעצרת.

במקביל, קבוצת ההורים השנייה תגיע לרחוב ירמיהו בירושלים. גם שם תערך עצרת חיזוק בראשות חברי כנסת מיהדות התורה, שיחזקו את ההורים, הנמצאים בדרכם לבית הכלא בבאר שבע. ב'קול חי' דווח, כי גאב״ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, הודיע כי הוא ובית הדין יצטרפו מחר למפגן שיתקיים ברחוב ירמיהו.

בסיום העצרות תגיע כל קבוצת הורים לתחנת המשטרה במגרש הרוסים, שם ישהו זמן קצר, כדי לקבל טפסי מעצר, כפי המתחייב בחוק.

את הדרך למגרש הרוסים יעשו ההורים בליווי של אלפי מלווים, שיגיעו כאות הזדהות עם אותם הורים.

לאחר מכן ייסעו ההורים באוטובוס מאורגן של השב"ס לכיוון בית הכלא, "נכון לשעה זו, אנחנו לא יודעים לאיזה כלא יישלחו ההורים האם למעשיהו ולנווה תרצה או לכלא אשל בבאר שבע" אומר נציג ההורים, הרב לוריא.

ההורים יתקבלו במקום על-ידי מאות חסידי סלונים, המתכוונים להגיע אל שערי הכלא ולשהות במקום אל תוך השעות הקטנות של הלילה, בשירה וריקודים.

על פי המסתמן, תזמורת רבת נגנים רבים תכניס בשירה וריקודים את ההורים אל שערי הכלא.

בנוסף, גולת הכותרת של הכניסה מחר אל תוך שערי הכלא היא שהותו במקום של האדמו"ר מסלונים, שהבטיח כי ישהה במהלך כל השבועיים בהם ההורים יהיו כלואים - מחוץ לשערי הכלא, ויקבל שם את הקהל שיגיע לבקר.

גם הנציגים החרדים בכנסת ביניהם סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מתכוון להגיע למקום כדי ללוות את ההורים, והוא הודיע כי בכוונתו להעביר את לשכתו באופן חלקי לכל הפחות לשערי הכלא.

בתוך כך, שירות בתי הסוהר נערך כבר משעות הבוקר לכניסת ההורים לכלא בבאר שבע ומכין בשעות אלו אוכל כשר למהדרין ומניינים של תפילות, שיתקיימו במקום מידי יום.

העצרות מחר יצאו לדרך לאחר שהבוקר התקיימה ישיבה בה השתתפו יהודה משי זהב, יהודה אזרד ועוד מספר עסקנים, לקראת ארגון העצרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}