כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

למרות הלחץ: רמת שלמה בנה תיבנה

הלחץ האמריקני והמשבר חסר התקדים בין שתי המדינות, לא מנעו מהוועדה המחוזית של ירושלים לאשר את התוכנית להקמת 1600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה • "סנונית ראשונה בשרשרת של תוכניות"

רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי
רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי

למרות הלחץ האמריקני על ישראל, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישררה היום (ב') את התוכנית להקמת 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח העיר. קבלת ההחלטה המקורית במארס, בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, גרמה לפרוץ משבר חסר תקדים ביחסי ישראל - ארה"ב.

לדברי עו"ד יאיר גבאי, חבר מועצת העיר וחבר הוועדה המחוזית, בישיבה הקודמת של הוועדה לא אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להביא את הפרוטוקול לאישור הוועדה, בשל ביקורו של שליח הממשל האמריקאי, ג'ורג' מיטשל, בישראל באותו הזמן וחשש ממשבר נוסף עם ארה"ב. "תוכנית זו הנה סנונית ראשונה בשרשרת של תוכניות שחיוניות לפיתוחה ולשגשוגה של ירושלים ולעצירת ההגירה השלילית מהעיר ולחיזוק הריבונות הישראלית בכל חלקי העיר", אמר גבאי בתגובה להחלטה.

כזכור, בחודש מרס השנה, בעת ביקורו של סגן נשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן, בישראל, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה את בניית היחידות ברמת שלמה. במסגרת התכנית, תורחב השכונה לכיוונים דרום ומזרח, ישודרג כביש הכניסה הקיים וייבנה כביש גישה חדש אליה. במשרד הפנים טענו לאור ההחלטה כי מועד אישור התכנית אינו קשור לביקורו בישראל של סגן נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, וכי מדובר בצירוף מקרים. עם זאת, גורמים במשרד אמרו: "העיתוי אמנם מקרי, אבל ההחלטה נובעת מעמדה שאנו מקדמים".

אתה הידה חשף היום בצהרים גל"צ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}