כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפיתרון של דרעי: קייטנה • להאזנה

תוכניות האקטואליה השונות אירחו את מיטב המסבירנים החרדים, בכדי לתקוף אותם על ההחלטה החרדית בעמנואל • אריה דרעי הסביר: "סלונים - מחמירים מאוד" • לעומתו, אמרה לבני: "זו אנרכיה"

יגיש פינה שבועית אצל ברקאי? אריה דרעי.
יגיש פינה שבועית אצל ברקאי? אריה דרעי.



"ככל הידוע לי אין אפליה עדתית בין התלמידות בעמנואל, אלא מדובר ברמות אדיקות שונות", כך אמר הבוקר (ד') אריה דרעי בראיון לגלי צה"ל בעקבות פסיקת בג"ץ בפרשת עמנואל.

"עמנואל הוא יישוב קטן, חסידי סלונים הם מחמירים מאוד, חומרות כאלו שאפילו הציבור הליטאי לא מקבל. הם קיבלו את הבנות הספרדיות שבאות מבתים חרדיים, אבל לא מוכנות לקבל את התקנון המחמיר", הסביר דרעי.

דרעי הציע במישור המעשי הצעה לפתרון הבעיה בעמנואל, לפיה צריך להקדים את חופשת הקיץ בשבועיים, כי הרי ממילא בימים הקרובים לא ילמדו, ובמקביל לדאוג שמשרד החינוך יקדים את תחילת שנת הלימודים - "ובשבועיים הללו נעשה קייטנה לכל התלמידות ובכך נצמצם את הפער בין המגמות".

את ההצעה העלה דרעי בהנחה, כי ההורים במגמה החסידית ייפתחו מוסד לימודים פרטי משלהם.

בתוך כך, התחייב דרעי בשידור למגיש התוכנית, רזי ברקאי, כי אם יצליח לממש את הפתרון, הוא יעלה לשידור בתוכניתו, מידי שבוע, לפינה מיוחדת שיבקש.

יו"ר האופוזיציה התראיינה אף היא באותו נושא, ותקפה בחריפות את התנהלות הורי התלמידות במגמה החסידית. "מחר יגיע מישהו אחר ויגיד שלא מתאימה לו החלטת בית המשפט, ואז מה? זו דקה לפני אנרכיה, מקום שבו ההנחיות מנוגדות לחוק הישראלי. אנחנו צריכים לקיים את החלטת בג"ץ. מאוד לא רוצה שזו תהיה בחירה בין בג"ץ לבין החרדים".



עוד בנושא:

האם יש לחרדים זכויות?
"הקרב על עמנואל אבוד" • הפרשנים על בג"צ
חסידי סלונים ילכו לכלא עם שטרימל'ך
האדמו"ר מסלונים: אלך לכלא עם החסידים
ללום: "אני מצטער שהורים ילכו לכלא"
כך פרצה השירה • תיעוד בלעדי
הסכמה? ועדת רבנים עליונה • חשיפה
"שמע ישראל", החרידה הזעקה את ההיכל • וידאו ותמונות
הגרי"ש אלישיב במכתב של הרגע האחרון אל הגר"י יוסף
קול שונה: "החלטת הבג"צ פסולה"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}