כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"שמע ישראל", החרידה הזעקה את ההיכל

הדיון בבג"ץ הסתיים לאחר שורה של אמירות קשות מצד השופטים כנגד סלונים • לא ניתנה החלטה • בתום הדיון, קמו מאות ופצחו בשירה: 'עוצו עצה' • ללום קיבל הזמנה נוספת לד"ת

המשתתפים בדיון היום בבג"ץ. צילום יצחק לב ארי
המשתתפים בדיון היום בבג"ץ. צילום יצחק לב ארי

סצנה חסרת תקדים התחוללה בבית המשפט העליון, כאשר שופטי בג"ץ הודיעו על תום הדיון בעניינם של הורי התלמידות במגמה החסידית בבית הספר בעמנואל.

בדיון שנערך בעניין החלטת בית המשפט לבטל את ההפרדה על רקע עדתי בבית הספר בין התלמידות האשכנזיות והספרדיות, נזף ראש ההרכב, השופט אדמונד לוי, בנציג ההורים, ואמר כי קיומו של פסק הדין של בג"ץ ושל כל בית משפט אחר איננו טעון הסכמה של איש - גם לא של סמכות הלכתית, תהיה אשר תהיה, ושום פסק דין לא זקוק לאישור של רב כזה או אחר.

השופט הורה להורי התלמידות האשכנזיות לקיים מיד את פסק הדין, והזהיר כי אם לא יעשו כך - מעבר לצעדי האכיפה שכבר ננקטו ולהטלת הקנסות - ינקטו נגדם צעדי אכיפה נוספים. השופט חנן מלצר דחה את דברי ההורים כי ההפרדה בוצעה מטעמים של החמרה דתית.

מלצר אמר, כי מדובר באפליה עדתית טהורה. במהלך הדיון הבהיר השופט לוי, כי על התלמידות לשוב מיד ללימודים, ולאחר שתסתיים שנת הלימודים הנוכחית - בעוד שבועיים - לבוא בדברים עם משרד החינוך. אם ימצא פתרון אחר במסגרת משרד החינוך לתלמידות לקראת השנה הבאה - מה טוב, אך אם לא, יצטרכו ההורים להמשיך ולקיים את פסק הדין גם בשנה הבאה.

כאשר נציג ההורים, עו"ד מרדכי גרין, התעקש לקבל הבהרה נוספת בנוגע להצעתו של לוי, ענה לו לוי, "אדוני ייזהר בלשונו".

לאחר הפסקה קלה, התכנסו הצדדים שוב בבית המשפט, שם שמעו מהשופט, כי גזר הדין יינתן בהמשך.

מיד בסיום דבריו של השופט פרצו חסידי סלונים בזעקה: 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. כשמיד לאחר מכן, פצח האדמו"ר מקואלמיא בשירת עוצו עתה ותופר, כשאליו מצטרף הקהל הרחב, למורת רוחם של אנשי האבטחה שניסו לעצור את סחף השירה.

"ראיתי את השופט לוי כאשר ההורים הכריזו 'שמע ישראל'. הוא היה בהלם", מספר ל'בחדרי חרדים' אחד הנוכחים בדיון. לאחר מכן המשיכו ההורים בקבלת עול מלכות שמים, כשיואב ללום מצטרף אליהם עם מסטיק בפיו.

בתוך כך, בעיצומה של ההפסקה ניגש אחד מחסידי סלונים ליואב ללום והגיש לו הזמנה להמשך הדין תורה, בו הוא נתבע על השמצות שהפיץ לטענת חסידי סלונים בראיון לרדיו קול חי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}