כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ללום: "אני מצטער שהורים ילכו לכלא"

התגובות • ללום: "הצהרתי היום בתום לב, שאני רוצה להגיע לפשרה, אבל זה כבר לא בידי" • סאטמר מציעה: מימון מלא לסלונים • הערב: 'טיש' בסלונים • פרוש לפרס: "תחנון ההורים" • מוזס: "משטר אפל"

יואב ללום בבית המשפט. מצטער
יואב ללום בבית המשפט. מצטער

הדי פרשיית עמנואל, צפויים להעסיק אותנו לכל הפחות עוד שבועיים וחצי. צעדת הענק המתוכננת בבוקרו של יום חמישי, ה'זיץ' המתוכנן הלילה (ג') בשטיבעל הסלונימאי בעיר, ועוד אייטמים רבים שלבטח יקבלו נפח תקשורתי מתאים.

בשעות הראשונות שלאחר קבלת גזר הדין, עברו בהלם מוחלט על כל הנוגעים בדבר. איש לא האמין כי כך תסתיים הסאגה שארכה למעלה מארבע שנים. הזמן הממושך, הביא למחשבה כי הבג"ץ יוביל לפשרה, אך היום הכל התפוצץ בפרצופם של האופטימסטים.

עוד בנושא:

חסידי סלונים ילכו לכלא עם שטרימל'ך
האדמו"ר מסלונים: אלך לכלא עם החסידים
כך פרצה השירה • תיעוד בלעדי
הסכמה? ועדת רבנים עליונה • חשיפה
"שמע ישראל", החרידה הזעקה את ההיכל • וידאו ותמונות
הגרי"ש אלישיב במכתב של הרגע האחרון אל הגר"י יוסף
קול שונה: "החלטת הבג"צ פסולה"


חברי הכנסת החרדים החלו בריצה מרתונית לבתי גדולי ישראל, בכדי לקבל הדרכה כיצד עליהם לנהוג לעת הזו. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם-לייזר מוזס, אמר עם קבלת ההחלטה: "פסיקות הבג"צ נגד הציבור החרדי מחריפות והולכות. שליחת ההורים לכלא מזכירה משטרים אפלים. רק ברוסיה הבולשביקית היו נשלחים הורים לכלא בעוון חינוך יהודי. אנו מחזקים ומגבים את ההורים. נתייצב עימם בשערי הכלא".

"אנחנו נלך לכלא בראש מורם. אנחנו שמחים לשלם את המחיר. רבי עקיבא היה מצטער כל ימיו על פסוק זה, מתי יבוא לידי ואקיימנו", אומר נציג ההורים, אברהם לוריא, ל'בחדרי חרדים', מייד עם פרסום ההחלטה הדרמטית. "יש רק בעיה, שעל פי החוק אסור להפקיר ילדם קטנים בבית, ואם שני ההורים יישלחו לכלא - הילדים יופקרו לגורלם. אני מקווה שבית המשפט ייתן את דעתו לכך, ויסדר משפחות אומנה לילדים הקטנים".

אלא שלצד הצד שפניו מכוונות לכיוון חדרי הכלא, גם בצד השני אין שמחה. ודאי שלא שמחה לאיד. בשיחה שערך אתר 'בחדרי חרדים' עם יואב ללום מיד לאחר קבלת גזר הדין, הוא נשמע מעט מבוהל מהחלטת בית המשפט: "אנחנו היום, בבית המשפט אמרנו כל מה שאפשר להגיד, בהתאם למה שהגרי"ש אלישיב ביקש דרך שליחו הרב יוסף אפרתי.

"אנחנו הצענו פשרה שקיבלה תמיכה מגדולי ישראל על הקמת ועדת רבנים שתחליט בכל נושא השנוי במחלוקת בחינוך העצמאי. הרעיון פורסם לראשונה אצלכם באתר 'בחדרי חרדים'. אנחנו אמרנו את זה במלא הרצינות, לא מן השפה ולחוץ, אבל משרד החינוך עצר את זה. חבל שסגן שר החינוך מאיר פרוש לא הצליח לקדם את הצעת הפשרה. אני באמת מצטער שבית המשפט לא קיבל את ההצעה שלנו, והיה אפשר לחתום על הכל אתמול, ולגמור את הפרשה. זה לא נסגר, ושלא באשמתנו".

• אתה לא מצטער ביום כזה?

"כואב לי הלב שהכפתור האחרון בחולצה, עליו ניטש המחלוקת, מוביל כמה עשרות הורים לבין כותלי הכלא".

בתוך כך, שיחת טלפון שהתקבלה היום בביתו של בכיר בחסידות סלונים מארצות הברית בישרה לו, כי חסידות סאטמר מוכנה לממן באופן מלא בתי ספר פרטיים שיפתחו חסידות סלונים, זאת בתנאי שלא יקחו מימון מהמדינה. בסלונים לוקחים את ההצעה ברצינות, ובימים הקרובים תתקבל החלטה.

בתוך כך, מאיר פרוש פנה לפני ימים ספורים לנשיא המדינה בכדי שיפעל למנוע קרע תרבותי בעם. השניים סיכמו להיפגש השבוע, ומאיר פרוש הודיע כי יבקש מהנשיא שיחנון את ההורים. כפי שפרסמנו, ביקר מאיר פרוש בביתו של האדמו"ר מסלונים מיד לאחר שניתן גזר הדין, ושוחח איתו ארוכות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 91 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}