כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגראי"ל: "אמריקה תפסיק לתמוך במדינה"

החלטת בג"ץ על ביטול הבטחת ההכנסה לאברכים - גרמה לסערה בבתי גדו"י • הגראי"ל: "זכות קיום המדינה הם הגרושים הניתנים לאברכים" • הגר"ח: זה יפגע בחילונים יותר מבחרדים" • בלעדי

הגראי"ל שטיינמן עם אברכי כוללים. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגראי"ל שטיינמן עם אברכי כוללים. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

החלטת הבג"ץ שלא לאפשר תשלומי הבטחת הכנסה לאברכים, נחתה כרעם ביום בהיר על הציבור החרדי. מעל 12,000 אברכים מקבלים מידי חודש תוספת זעומה לחשבון הבנק המצומק, זאת בשל היעדר הכנסות נוספות. האברכים ששקעו היום כמידי יום בסוגיות אביי ורבא, הביטו לאחר הגזירה בצער, על המטבחים הריקים, וחזרו כהרגלם ללימודי אחר הצהריים בכולל.

מספר אברכים שנכנסו לגדולי ישראל, על מנת לבשר להם על רוע הגזירה, שמעו דברים קשים. הגראי"ל שטיינמן, שמע על ההחלטה בשעות הצהריים, והגיב: "הבג"ץ לא יודע שכל זכות קיום המדינה זה הכמה גרושים שהם נותנים לאברכים. אם יפסיקו אז גם האמריקאים מיד יפסיקו לתת להם כסף, וזה בדוק. הבג"ץ כורתים את הענף עליו המדינה יושבת כי ברגע שיפסיקו לממן את האברכים יפסיק לזרום הכסף למדינה.

וכבר 62 שנות קיום המדינה הוא עוקב אחרי זה, וכמו בהסתה שחזרה להם כבומרנג, יש כאן יחסי גומלין בין החרדים למדינה, אין זכות קיום למדינה בלי זה".

הגר"ח קנייבסקי אף הוא התייחס לגזירה, ואמר: "הם (הכוונה לחילונים) לא מחזיקים אותנו, אנחנו מחזיקים אותם, עם לימוד התורה וקיום המצוות שלנו. אנחנו לא צריכים אותם הם צריכים אותנו. כמו שאמרו חז"ל שאם הגויים היו יודעים איך בית המקדש שומר עליהם: בהקרבת הקורבנות של סוכות כנגד 70 אומות, הם לא היו מחריבים את בית המקדש. ולכן ממש מגוחך שאנו חושבים שאנו צריכים למחות, הם החילונים היו צריכים למחות ולזעוק על כך שלוקחים להם את השמירה".

הגרמ"י לפקוביץ' אמר: הכל בגלל ששתקו לבג"ץ כשזה נגע ללב שלנו בבתי ספר. הם לא עוצרים וממשיכים לכוללים. חייבים למחות בהם ולעוצרם מהר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}